۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85284337
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

داوطلبان نمایندگی خبرگان رهبری در گیلان به ۶ نفر رسید

رشت - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر در استان داوطلب نمایندگی انتخابات خبرگان رهبری شده اند، گفت: نام‌نویسی از داوطلبان در گیلان از ۱۴ آبان آغاز شده و تا ۲۰ این ماه به صورت حضوری انجام می شود.

جواد شفیعی ثابت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌نویسی از داوطلبان خبرگان رهبری در گیلان در محل فرمانداری رشت اظهار کرد: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان باید خود یا نماینده شان که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، برای ثبت‌نام به فرمانداری رشت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برای ثبت‌نام علاوه بر حوزه انتخابیه خود می‌توانند به وزارت کشور و فرمانداری قم مراجعه کنند، اضافه کرد: هشت صبح تا ۱۸ عصر زمان مراجعه آنها برای نام‌نویسی است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان خاطر نشان کرد: داوطلبان باید با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، یک نسخه تصویر از تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر از پشت و روی آن، اصل مدرک حوزوی و یک نسخه تصویر از آن و ۶ قطعه عکس ۴×۶ ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی اعم از تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی - اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز باشند.

تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران، اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد از دیگر شرایط داوطلبان است.

بر اساس اطلاعات دریافتی؛ حجت‌الاسلام علی کاظمی، آیت الله سیدعلی حسینی اشکوری و آیت الله رضا رمضانی (هر دو از نمایندگان کنونی خبرگان رهبری)، عزیزالله فهیمی و حجت الاسلام محمدحسین علیزاده و محمد نجفی رندی از داوطلبان خبرگان رهبری در استان گیلان هستند که تاکنون برای نام‌نویسی اقدام کردند.

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ۴ نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده دارد.

ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha