رسانه‌ها با روشنگری و تبیین انتخابات زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند

رشت - ایرنا - دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان با اشاره به نقش و رسالت مهم رسانه‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی و زمینه سازی مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: باید با روشنگری و تبیین زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد شفیعی ثابت روز دوشنبه در نشست توجیهی آموزشی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که با حضور مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها با تولید اخبار قانونی، منصفانه و امید آفرین می‌توانند در زمینه مشارکت حداکثری مردم اقدامات موثری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تولید محتوی قانونی از سوی رسانه‌ها با موضوع انتخابات اضافه کرد: رسانه‌ها با این تولیدات و در زمان تبلیغات با فراهم کردن امکان مساوی برای فعالیت تبلیغی نامزدهای مختلف بدور از جانبداری، می توانند فضای انتخابات را داغ‌تر کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان با تشریح چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات شامل؛ سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت تاکید کرد: باید رسانه ها هم با این رویکرد عمل کنند.

وی با تشریح قانون انتخابات در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت در فضای مجازی از رسانه‌ها خواست تا فصل ششم قانون جدید انتخابات در ارتباط با تبلیغات را مطالعه کنند.

شفیعی ثابت در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این تصور اشتباه در جامعه ایجاد شده که عدم احراز یعنی اینکه ما شما را نشناختیم در حالیکه در قانون چنین موضوعی مطرح نشده و این تعابیر ذهن‌هاست.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با انتشار لیست نامزدها در برخی از رسانه‌ها اظهار کرد: ما موظف به ارائه لیست برای رسانه‌ها نیستیم ضمن اینکه تکلیفی برای برگزاری مناظره بین نامزدها نداریم اما برای مکان برگزاری مناظره مجوز می دهیم.

استان گیلان در خبرگان رهبری چهار و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال مشارکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۴۵ هزار نیروی اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات گیلان مشارکت می‌کنند

اعضای ستاد انتخابات گیلان تعیین شدند

هیات‌های اجرایی انتخابات در ۴۶ حوزه گیلان تشکیل شد

سه هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات در گیلان پیش‌بینی شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha