۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85284653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری ایرنا و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی البرز/ تجهیز بیمارستان اشتهارد

کرج – ایرنا- بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س ) شهرستان اشتهارد که به دلیل مشکلات و کاستی های متعدد خدمات دهی آن با گلایه مردم همراه شده بود به دنبال پیگیری های ایرنا و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی البرز بخش عمده نیازهای پزشکی، درمانی آن بنا به گفته مسوولان درمانی تامین شده است.

دکتر کوروش سلیمی مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیص درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز روز چهارشنبه به نمایندگی از این معاونت به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) اشتهارد که تا چندی پیش با مشکلات متعدد از جمله کمبود تجهیزات و نیروهای متخصص پزشکی مواجه بود با اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان طی چند روز اخیر بخشی از نیازهای تخصصی آن تامین شده است.

وی با قدردانی از اطلاع رسانی ایرنا در خصوص مشکلات این بیمارستان گفت: از آنجا که ایرنا پیگیر مشکلات این بیمارستان بود بر خود لازم دانستیم تا اقدامات انجام گرفته را از طریق این رسانه به اطلاع مردم برسانیم.

سلیمی بیان کرد: امکانات مختلفی برای این بیمارستان در نظر گرفته شده تا بتواند نیازهای درمانی منطقه را تامین کند.

چندی پیش شماری از ساکنان شهرستان اشتهارد و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اشتهارد مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان از جمله کاستی های بیمارستان الزهرا(س) اشتهارد را با ایرنا درمیان گذاشتند که این موضوع به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان منعکس و در قالب

گزارش نیز منتشر شد.

ساکنان اشتهارد در گفت و گو با ایرنا از مشکلاتی مانند فرسودگی ساختمان و امکانات بیمارستان، کمبود پزشک عمومی و متخصص، خرابی سیستم نسخه های الکترونیکی ، نامناسب بودن خدمات رادیولوژی ، خرابی سیستم گرمایشی ، عدم فعال بودن بخش های زنان و زایمان و اطفال نام بردند.

اقدامات انجام گرفته از زبان رییس بیمارستان

پیگیری ایرنا و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی البرز/ تجهیز بیمارستان اشتهارد

دکتر" داود مهدوی ابهری" رییس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) شهرستان اشتهارد به خبرنگار ایرنا گفت: بخش عمده امکانات این بیمارستان قدیمی و فرسوده بود و نیاز به نوسازی داشت که با اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان طی روزهای اخیر اقدامات موثری برای رفع نیازهای آن انجام گرفته است ..

وی قطعی شبکه الکترونیکی داروخانه بیمارستان اشتهارد را از مشکلات عمده برشمرد و گفت : اکنون با صرف پنج میلیارد ریال سیستم جدید الکترونیکی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان در این بیمارستان نصب و راه اندازی شده و مشکل نسخه های الکترونیکی و سایر خدمات در این بخش برطرف شده است .

مهدوی ابهری با اشاره به مشکل سیستم گرمایشی بیمارستان در سال های گذشته بیان کرد: با صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار سیستم گرمایشی این بیمارستان به طور کامل بهسازی و نوسازی شد و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

خرید رایانه های جدید برای ارائه خدمات الکترونیکی بیمارستان یکی دیگر از اقدامات بود که رییس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) اشتهارد به آن اشاره کرد و گفت : با خرید این تجهیزات مشکل خدمات رسانی پزشکان در نوبت های خارج از وقت اداری برطرف شده است .

مهدوی ابهری در ادامه اظهار کرد: با کمک معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یک سری تجهیزات پزشکی ویژه مانند مانیتور علائم حیاتی کورتاپ ویژه بخش اورژانس، مانیتور علائم حیاتی برای بیماران و احیای نوزادان با ساکشن برای بخش احیای نوزادان که در گذشته در این بیمارستان وجود نداشت ، به تازگی تامین شده است .

همچنین تامین پمپ تزریق سرم برای بیماران قلبی و پمپ تزریق سرنگ ویژه بیماران دیالیزی از دیگر اقداماتی است که به بهبود وضعیت خدمات رسانی بیمارستان انجامیده است .

تامین نیروی متخصص بخش های درمانی

به گفته رییس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س ) اشتهارد ، تامین نیروی انسانی مورد نیاز داروخانه و بخش های تخصصی این بیمارستان در روز های اخیر بخش عمده گره ها را گشوده است .

وی اظهار کرد: پزشکان متخصص داخلی و اطفال این بیمارستان را جذب کردیم و طبق قول های داده شده در هفته های آینده نیروهای تخصصی بیشتری در زمینه پزشک داخلی ،‌ جراحی ،‌ بیهوشی و زنان در اختیار اشتهارد قرار می گیرد.

مهدوی ابهری با بیان اینکه طی روزهای اخیر ساماندهی مطلوبی در این بیمارستان صورت گرفته است، گفت : در سال های گذشته با مشکل پذیرش بیمار در بخش رادیولوژی مواجه بودیم اما اکنون این مشکل نیز برطرف شده است و در این بخش نیز نیروی انسانی به انداز کافی داریم.

بهسازی پد بالگرد

رییس بیمارستان اشتهارد از بهسازی محل نشست وبرخاست (پد) بالگرد امدادی در این بیمارستان از دیگر اقدامات برشمرد و گفت : در روزهای اخیر این مکان با تغییرات اساسی همراه شده چرا که ۴۰ درصد اعزام های هوایی و بالگردی استان البرز مربوط به شهرستان اشتهارد است.

مهدوی ابهری با ابراز خوشحالی از توجه مسوولان استانی به رفع مشکلات بیمارستان اشتهارد بیان کرد: در این مدت توانستیم یک نظم به بیمارستان بدهیم چرا که مطالبه و خواسته مردم در خصوص نیازهای درمانی به جا است و ما اکنون با کمک مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان در حال تامین بیشتر نیازهای این بیمارستان هستیم .

وی تاکید کرد: البته این بیمارستان به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز دارد و باید تعداد تخت های آن به ۶۰ تخت برسد چرا که جمعیت شهرستان اشتهارد به سرعت در حال افزایش است .

مرمت فرسودگی بخشی از ساختمان بیمارستان مطالبه بر زمین مانده

رییس بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) اشتهارد با بیان اینکه قدمت این بیمارستان بیش از ۴۰ سال است، گفت: بخش های از ابنیه و امکانات بیمارستان فرسوده است و انتظار داریم مسوولان کشوری برای رفع این مشکلات توجه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

وی احداث و راه اندازی بیمارستان جدید در شهرستان اشتهارد با توجه به اسکان خانواده های جدید در این شهرستان را برای سال های آینده ضروری دانست و افزود: در مجموع اشتهارد سه داروخانه دارد که در این بخش هم باید نگاه توسعه ای داشت .

شهرستان اشتهارد با جمعیت ثابت و شناور حدود ۱۰۰ هزار نفر در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

این شهرستان با استقرار سه شهرک صنعتی اشتهارد یک ، ۲ و کوثر دارای حدود ۲ هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال است .

امسال نیز عملیات ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی برای اسکان جمعیت کارگری در این شهرستان آغاز شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha