۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85284673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تدوین شناسنامه تقسیمات کردستان توسط جهاد دانشگاهی انجام شد

سنندج- ایرنا- معاون پژوهش جهاد دانشگاهی کردستان از جمع آوری شناسنامه تقسیمات استان و شهرستان‌ها با هدف پیشبرد برنامه های پیشرفت منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیروان صیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: شناسنامه تقسیمات استان کردستان توسط مرکز GI جهاددانشگاهی استان کردستان جمع آوری شد که برای پیشبرد برنامه های توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: هدف از جمع آوری و تدوین شناسنامه تقسیمات استان ارزیابی دقیق از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و زیست محیطی استان کردستان و شهرستان‌های تابعه بوده و در راستای پیشبرد برنامه‌های پیشرفت استان انجام می‌شود.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان یادآور شد: این نهاد علمی به‌ عنوان مسئول جمع آوری طرح در گام اول نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه طرح و تشکیل تیم مجرب از نیروهای متخصص حاضر در مرکز GIS جهاددانشگاهی استان اقدام کرد و با بهترین کیفیت این مهم را انجام داد.

صیدی با بیان این‌که شناسنامه تقسیمات سیاسی یک سند راهبردی در امور سیاسی هر استان محسوب می‌شود، بیان کرد: یکی از موضوعات همیشگی در کشور، مسائل و مطالبات مناطق برای انجام تغییرات در تقسیمات سیاسی بوده که این امر نیازمند اطلاعات کارشناسی مناسب و همکاری مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه استانداری است.

نام جهاد دانشگاهی اولین‌بار در تابستان سال ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها بر اثر وقوع حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد. ستاد انقلاب فرهنگی، ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۹ بر مبنای مصوبه خود، شورای عالی جهاد دانشگاهی را تاسیس کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha