تجهیزات توزین اصناف استان سمنان در حال پایش است

سمنان- ایرنا- رییس اداره اندازه­‌شناسی، اوزان و مقیاس‌­های اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: پایش وسایل توزین و سنجش صنف‌های دارای ترازو، باسکول و نیم‌مترهای تجاری در استان از طریق آزمایشگاه همکار این اداره‌کل از سیزدهم آبان آغاز شد و تا اواخر بهمن ۱۴۰۲ ادامه دارد.

روح الله خدام عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وسایل توزین و سنجش تمامی واحدهای صنفی استان سمنان که با ترازو کار دارند، محددوه وزن تا ۲ تن از طلافروشی تا آهن فروشی، توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان سمنان بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: مطابق با بند هفت ماده هفت قانون «تقویت و توسعه نظام استاندارد» برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اندازه‌شناسی از ماموریتها و وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بر همین پایه، اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان نیز وظیفه اجرای آزمون دوره‌ای تمامی وسایل سنجش اعم از ترازوها، باسکولها و نیم‌مترهای تجاری مورد استفاده در داد و ستد عمومی موجود در بازار استان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: امسال آزمایشگاه همکار مجری آزمون وسایل توزین و سنجش مربوط به صنف‌های دارای ترازو، باسکول و نیم‌مترهای تجاری در سراسر استان سمنان است و اکنون این تیم در شاهرود مشغول به فعالیت است و تا پایان بهمن ماه سراسر استان بازرسی می‌شود.

خدام عباسی اظهار کرد: برای اجرای این آزمونها، بازرس مجری آزمون، ضمن بررسی و آزمون وسیله توزین و سنجش، در صورت تایید صحت عملکرد آن، نسبت به تنظیم صورتجلسه آزمون، تکمیل برچسب و الصاق بر روی وسیله اقدام می‌کند و در صورت تاییدنشدن صحت عملکرد وسیله سنجش و توزین، بازرس نسبت به تکمیل فرم «تعهدنامه اصلاح و تعمیر» وسیله و تعیین زمان لازم به منظور تعمیر اقدام می کند و به مسوول واحد صنفی ارائه می شود.

وی ابراز کرد: تعرفه کشوری توسط سازمان ملی استاندارد ایران برای آزمون وسایل توزین و الزام ادارات کل استاندارد استانی و آزمایشگاههای مجری آزمون به منظور جلوگیری از مشکلات و مفاسد احتمالی، مجری آزمون تعیین و تصویب شده است.

رییس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: آزمایشگاه‌های مجری آزمون پس از دریافت هزینه تصویب شده به مسوول واحد صنفی رسید می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان در هنگام خرید کالا حتما به برچسب صحت عملکرد نصب شده بر روی ترازوها توجه کنند و در صورت مشاهده ترازوهای فاقد این برچسب یا مواردی که تاریخ تایید انها منقضی شده است، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات اداره‌کل استاندارد استان سمنان اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha