متقاضیان ایجاد آزمایشگاه‌ همکار استاندارد استان سمنان حمایت می‌شوند + فیلم

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: متقاضیان راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مختلف همکار استاندارد در این استان حمایت می‌شوند.

مجید حیدریان روز در چهارشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد اعتباربخشی به آزمایشگاه‌ها و تایید صلاحیت آنهاست، با توجه به سیاست کلی دولت مبنی بر استفاده از توان بخش غیردولتی، اداره‌کل استاندارد استان سمنان آمادگی حمایت و پیگیری تایید صلاحیت‌ متقاضیان ایجاد آزمایشگاه همکار در زمینه‌های مختلف را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آزمایشگاه همکار با اداره کل استاندارد می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله شیمیایی، اندازه‌سنجی، برق و الکترونیک، غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، خودرو و نیرو محرکه، بسته‌بندی و سلولزی، مهندسی پزشکی، میکروبیولوژی و نساجی و چرم همکاری کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان اظهار کرد: استفاده از توان مردمی در بخش علمی و مالی در زمینه استقرار آزمایشگاه‌ها در نقاط مختلف استان به ارتقای ارایه خدمات آزمایشگاهی کمک می‌کند.

وی افزود: سازمان استاندارد به منظور انجام وظایف خود در قبال حقوق مصرف‌کننده سامانه ۱۵۱۷ را راه‌اندازی کرده است که قابلیت ردیابی کالاها، دریافت، ثبت و پیگیری گزارش مردمی در زمینه کالا و خدمات غیر استاندارد را دارد و کارشناسان استاندارد نیز ملزم به پیگیری گزارش‌ها هستند.

حیدریان اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۵۱۷ با هدف ناامن‌سازی فضای توزیع کالای غیراستاندارد در مراکز عرضه و ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی و حمایت از مصرف‌کننده راه‌اندازی شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان سمنان از مردم خواست تا با ثبت گزارش خود در صورت مشاهده کالای غیر استاندارد و یا تولید و عرضه کالای متفرقه از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به سازمان استاندارد یاری دهند تا با پیگیری‌های بازرسان شاهد ارتقای کیفیت کالاها و کشف کالاهای غیر استاندارد باشیم.

به گزارش ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند وتمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha