تداوم ریزش اعضای حزب مخالف دولت انگلیس به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل در غزه

لندن – ایرنا – عضو ارشد کابینه در سایه انگلیس(حزب کارگر- مخالف دولت ) در تداوم اعتراض‌ها به مواضع رهبری این حزب در مورد جنگ غزه، از سمت حزبی خود استعفا داد.

به گزارش ایرنا، عمران حسین نماینده مجلس عوام انگلیس از حوزه انتخابیه «بردفورد» شرقی که ۸ سال کرسی وزارت کابینه در سایه در امور مسکن، رفاه و جوامع محلی را برعهده داشت، از این سمت کناره‌گیری کرد.

او در استعفانامه خود به کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر نوشت: «در هفته‌های اخیر، مشخص شده است که دیدگاه من در مورد فاجعه انسانی جاری در غزه به‌طور اساسی با موضعی که شما اتخاذ کرده‌اید، متفاوت است.» وی با اشاره به اظهارات رهبر حزب کارگر در تائید اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد که این حزب باید خواستار برقراری اتش‌بس فوری در غزه شود.

این قانون‌گذار انگلیسی نوشت: «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما این هیچ‌وقت نمی‌تواند به حقی برای نقض عمدی قوانین بین‌المللی در مورد حمایت از غیرنظامیان یا ارتکاب جنایات جنگی تبدیل شود». وی با اشاره به آمار تلفات در جنگ غزه افزود که در صورت تداوم جنگ در غزه، «آمار تکان دهنده تلفات با حملات بی رویه و ادامه محاصره غزه افزایش می‌یابد.»

فشارها روی رهبر حزب کارگر انگلیس برای حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، درحالی افزایش یافته است که وی همسو با مواضع دولت لندن، چنین رویدادی را به نفع حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند. وی از موضع دولت این کشور مبنی بر اعلام وقفه‌های بشردوستانه در جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برای اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه حمایت کرده اما اصراری برای برقراری آتش‌بس در این جنگ ندارد.

هفته پیش ۱۱ تن از اعضای حزب کارگر در شورای شهر برنلی به دلیل مواضع آقای استارمر استعفا دادند. افزون بر ۳۳۰ تن از اعضای دیگر شوراهای شهر انگلیس هم طی نامه‌ای خواستار اصلاح موضع حزب کارگر در مورد جنگ غزه شده‌اند.

استارمر که تا پیش از جنگ غزه برای تصاحب قدرت در انتخابات سراسری سال آینده میلادی رویاپردازی می‌کرد، این روزها برای حفظ کرسی رهبری حزب کارگر با چالش جدی مواجه است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این زمینه نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین دیروز از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha