۲ وزنه‌بردار اردبیلی به مسابقات جهانی مکزیک اعزام می‌شوند

اردبیل - ایرنا - سرپرست هیات وزنه‌برداری استان اردبیل گفت: امیرحسین سلیمانی و طاها نعمتی مقدم ۲ وزنه‌بردار اردبیلی به همراه تیم ملی جوانان کشورمان به مسابقات جهانی مکزیک اعزام می‌شوند.

افشین عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان از ۲۲ آبان ماه تا ۲۹ آبان امسال با حضور تیم‌های مختلف دنیا از جمله تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در شهر گوادلاخارا کشور مکزیک برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس ۲ وزنه‌بردار شایسته اردبیلی امیرحسین سلیمانی در وزن ۸۹ کیلوگرم و طاها نعمتی مقدم در وزن ۱۰۹+ به همراه تیم ملی کشورمان به این مسابقات اعزام و با نمایندگان سایر کشورها رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم وزنه‌برداران اردبیلی به همراه سایر اعضای تیم ملی کشورمان در این مسابقات با کسب مدال خوش رنگ طلا پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورند.

سرپرست هیات وزنه برداری استان اردبیل همچنین از دعوت پنج وزنه‌بردار از این استان به اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان کشورمان خبر داد.

عباسی اضافه کرد: رضا باغی در وزن ۷۳ کیلوگرم، امیرحسین قربانی در وزن ۸۹ کیلوگرم ، پیمان جان و علی قاسمی در وزن ۱۰۹ کیلوگرم و محسن دادرس در وزن ۱۰۹+ کیلوگرم پنج وزنه‌برداری هستند که به اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان دعوت شدند.

وی با بیان اینکه اردوی آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشورمان از روز جمعه ۱۹ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: این اردو جهت آمادگی هر چه بهتر وزنه‌برداران کشورمان برای حضور قدرتمند در مسابقات وزنه‌برداری آسیا به میزبانی تایلند برگزار می‌شود.

تالار وزنه‌برداری به هیات استان تحویل داده نشده است

سرپرست هیات وزنه‌برداری استان اردبیل گفت: تالار وزنه‌برداری شهدای مدافع حرم اردبیل هنوز به هیات وزنه‌برداری استان تحویل داده نشده است.

عباسی با بیان اینکه تمامی خانه‌ها و تالارهای وزنه‌برداری در سایر استان‌های کشور در اختیار هیات وزنه‌برداری است، افزود: انتظار می‌رود مسئولان ورزش استان نیز تالار وزنه‌برداری شهدای مدافع حرم اردبیل را به هیات وزنه‌برداری استان تحویل دهد تا وزنه‌برداران بدون دغدغه فعالیت و تمرین کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم متولیان ورزش استان نسبت به تجهیز و تکمیل قسمت پشت صحنه این تالار نیز که مختص بانوان است اقدام کنند تا علاوه بر بهره‌برداری کامل از تالار وزنه‌برداری شهدای مدافع حرم اردبیل، فضای مناسبی برای تمرین بانوان علاقه‌مند به وزنه‌برداری فراهم گردد.

وی بیان کرد: با تحویل گرفتن تالار وزنه‌برداری علاوه بر تامین زیرساخت‌های ورزشی لازم برای ورزشکاران، شاهد رشد و توسعه رشته ورزشی وزنه‌برداری در جامعه و درآمد زایی هیات وزنه‌برداری خواهیم بود.

حال وزنه‌برداری اردبیل خوش است

سرپرست هیات وزنه‌برداری استان اردبیل با بیان اینکه امروز حال وزنه‌برداری این استان خوش است، گفت: اعزام ۲ وزنه‌بردار اردبیلی به همراه تیم ملی جوانان کشورمان به مسابقات جهانی مکزیک و دعوت همزمان پنج وزنه‌بردار از استان اردبیل در اوزان مختلف به اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان نشانگر این امر است.

عباسی با اشاره به قهرمانی تیم وزنه‌برداری استان اردبیل در رده سنی بزرگسالان با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در سال جاری، افزود: این امر نیز بیانگر وضعیت خوب و خوش وزنه‌برداری استان است.

وی اظهار کرد: تنها نگرانی دلسوزان و خاک‌خوردگان حقیقی وزنه‌برداری استان نبود پشتوانه برای قهرمانان امروز است.

وی بیان کرد: قهرمانان امروز وزنه‌برداری استان از سن کم و نونهالی در این رشته ورزشی زحمت کشیده و فعالیت کرده‌اند و امروز با درخشش و موفقیت در میادین مهم و حساس مزد زحمات چندین ساله خود را می‌گیرند و لازم است برای تداوم این موفقیت‌ها در آینده با تامین زیرساخت‌ها و انجام حمایت‌های لازم، استعدادها شناسایی و روی آنها سرمایه‌گذاری و به معنی دیگر پشتوانه‌سازی شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل یکی از قطب‌های وزنه‌برداری در کشور بوده و تاکنون قهرمانان زیادی همچون حسین رضازاده، سجاد انوشیروانی و سعید علی حسینی از این دیار موفق شدند با درخشش خود در میادین مهم جهانی و المپیک پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز درآوردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha