۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85284868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محدودیتی برای گازرسانی به طرح های نهضت ملی مسکن همدان وجود ندارد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: محدودیتی برای گازرسانی به طرح های نهضت ملی مسکن همدان وجود ندارد و گاز واحدهای مسکونی احداثی بدون مشکل تامین می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید الهیاری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلی برای گازرسانی به شهرک های تازه تاسیس و پروژه های نهضت ملی مسکن نداریم و در هر کجا که شاهد پروژه‌های بزرگ مسکن ساز هستیم، پس از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های توزیع و کنترل گاز اقدام خواهیم کرد.

این مسوول گفت: تاکنون ۲ قطعه زمین نیز به منظور احداث پایگاه های مربوط به کنترل و توزیع گاز در این شهرک ها تامین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بدهی معوقه سنواتی مشترکان این استان به شرکت گاز سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال است،گفت: این بدهی پیش از این چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بود که با همکاری خوب مشترکان، با پرداخت ۱۶ درصدی همراه شد و به سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال کاهش یافت.

الهیاری اضافه کرد: تاکنون نیز پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صورت حساب برای مشترکان صادر شده است.

الهیاری با بیان اینکه با وجود بدهی مشترکان، قطعی گاز تاکنون در سطح استان همدان نداشته‌ایم، گفت: انتظار داریم مشترکان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صرفه جویی مشترکان به ویژه واحدهای مسکونی و تجاری در مصرف گاز باعث می‌شود تا نسبت به انتقال گاز مورد نیاز سایر واحدها به ویژه نیروگاه برق همدان براساس ظرفیت تعیین شده، محدودیت نداشته باشیم.

این مسوول افزود: البته واحدهای صنعتی و نیروگاه‌ها نسبت به تامین سوخت جایگزین نیز هماهنگی لازم را دارند و مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به طرح نظارتی بر مصرف گاز دستگاه‌های اجرایی،اضافه کرد: از نیمه آذرماه گروه‌های نظارتی با سرکشی به ادارات، نسبت به بررسی رعایت مصرف بهینه گاز اقدام خواهند کرد.

این مسوول افزود: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به کنترل استاندارد میزان سوخت گاز تجهیزات گرمایشی هستند و در صورت تخطی، با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تامین گاز یک هزار و ۵۰ روستای دارای الگوهای تعریف شده که ۹۵ درصد روستاهای استان را شامل می‌شود، یادآور شد: روستاهایی که فاقد اسکان دائمی ۲۰ خانوار هستند، شرایط انتقال گاز میسر نیست اما سعی کرده‌ایم با ایجاد صنایع بزرگ در نزدیکی این روستاها، آن‌ها را نیز از نعمت گاز برخوردار کنیم و براین اساس تاکنون مشکل ۹ روستا حل شده است.

الهیاری همچنین افزود: همچنین اشتراک ۱۶ هزار واحد مسکونی فاقد پروانه نیز تاکنون انجام شده است که نشان از میزان بالای همکاری شرکت گاز استان با نیاز سوخت رسانی مطلوب به مردم دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح جایگزین کردن بخاری‌های گاز سوز استاندارد جدید با فرسوده،گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار بخاری ویژه مشترکان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نوسازی شده است و قصد داریم در مراحل بعدی عموم مردم را از این امتیاز برخوردار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha