۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85284915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه تفرُجگاهی اصفهان سال آینده ۲۰ سانتی‌ مترمربع افزایش می‌یابد

اصفهان-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سرانه تفرُجگاهی (تفریحگاهی) فضای سبز این کلانشهر سال آینده ۲۰ سانتی‌ مترمربع افزایش خواهد یافت.

مهدی بقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه تفرُجگاهی فضای سبز این کلانشهر در حال حاضر ۳.۶۳ مترمربع است که قصد داریم سال ۱۴۰۳ آن را به ۳.۸۳ مترمربع برسانیم.

وی تصریح کرد: بودجه مورد نیاز برای این اقدام بالغ بر ۷۵۷ میلیارد ریال برآورد می‌شود که با تخصیص آن قادر به توسعه این سرانه خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سالجاری حفظ سرانه فضای سبز را در دستور کار داشتیم، افزود: با توجه به رشد سالیانه جمعیت، طرح‌های توسعه بخش فضای تفرُجگاهی و فضای سبز در این دیار ضروریست.

بقایی با اشاره آغاز عملیات اجرایی مربوط به طراحی و احداث حدود ۳۰ پروژه فضای سبز در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: مجموع این فضاها بیش از ۴۵۵ هزار مترمربع خواهد بود که از کمترین آن ۲۵۰ و بیشترین آن ۲۲۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

وی یادآور شد: احداث فضای تفرُجگاهی در ابعاد کوچک و ساخت پارک‌های بزرگ نقش بسزایی در توسعه فضای سبز اصفهان و کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیطی مناسب برای شادی و تفریح مردم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سرانه فضای سبز اکولوژیک این شهر ۲۸ مترمربع و سرانه فضای سبز تفرجگاهی سه مترمربع است که این مقدار تا سال ۱۴۱۰ باید به پنج مترمربع افزایش یابد.

حداقل نیاز آبی فضای سبز این کلانشهر برای زنده نگه داشتن پوشش گیاهی و درختان ۳۶ میلیون مترمکعب در سال است.

بر اساس تعاریف علمی، سرانه فضای سبز متشکل از سرانه اکولوژیک(طبیعی) و سرانه تفرُجگاهی است.

«سرانه» به معنای میانگین به ازای هر نفر است و در مشاهدات آماری از آن به جای «به ‌ازای هر نفر» استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha