۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85284991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر ایران هستند

زنجان - ایرنا -رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون هلال احمر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو داوطلب دارد که در دنیا چنین عددی را نسبت به جمعیت شاهد نیستیم و در این زمینه رتبه اول عضو داوطلب دنیا را داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین هاشم حسینی المدنی روز چهارشنبه در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، افزود: هلال احمر بهترین نهاد برای جذب حلقه های میانی با هدف تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم به راحتی جوانان را در سازمان جذب کنیم، اظهار داشت: در هلال احمر هیچ فردی موضع سیاسی ندارد و هر کسی با هر نگرش و دیدگاهی می‌تواند در این مجموعه عضو شده و فعالیت کند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان درگاه ورودی هلال احمر به شمار می رود چرا که همه اعضا از طریق این سازمان وارد مجموعه شده، آموزش می‌بینند و در گروه های مختلف با هدف ارائه خدمات به هموطنان سازماندهی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی ادامه داد: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار جوان جذب این سازمان شده اند که پیش از این تعداد آنها ۶۰۰ هزار نفر بود.

وی گفت: هم اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار عضو جوان زیر ۳۵ سال در جمعیت هلال‌احمر کشور عضو بوده و در ارائه خدمات به هموطنان همکاری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی المدنی به فعالیت تیم سحر اشاره کرد و ادامه داد: این گروه ها سفیران حمایت روانی و اجتماعی هستند که در حوادث و بلایای طبیعی و غیر طبیعی‌ به هموطنانی که نیازمند حمایت روانی باشند، خدمات می دهند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد تیم های سحر از ۴۵ به ۴۵۰ تیم افزایش یافته است که این مهم‌می تواند منشاء خیر و برکت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی به گروه های یاس(یاران آسیب ستیز) اشاره کرد و گفت: اعضای این گروه ها مددکاران ۳۰ تا ۴۰ سال کمیته امداد هستند که از آموزش کمک های اولیه بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۱۵ هسته کارآفرینی از دل تیم های یاس شکل گرفته که توانایی ایجاد شغل برای سه تا هشت نفر را دارند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه تغییرات اقلیمی نیز ایفای نقش می کنیم که سال گذشته توانستیم به همت جوانان ۱۰ هزار اصله نهال را در ۴۸۰ منطقه کشور غرس کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی المدنی ادامه داد: پویش غرق نشویم را با همکاری وزارت کشور در استان‌های گیلان و مازندران با همکاری اعضای جوانان اجرا کردیم که به ترتیب منجر به کاهش ۷۰ و ۵۰ درصدی غرق شدگی در این استان‌ها شد.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه قدم به قدم تا بهشت پنج هزار و ۲۰۰ عضو جوان هلال احمر در مشهد مقدس شبانه روزی در سه شیقت زائران کهنسال را ویلچرانی و به حرم امام هشتم علیه السلام هدایت کردند.

برای تقویت ماموریت های هلال احمر در کنار این مجموعه هستیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در ادامه این دیدار گفت: برنامه ها در سازمان جوانان هلال احمر هدفگذاری شده است که جهش مطلوبی را در حوزه کاری این سازمان خواهیم داشت.

ابوالفضل رفیعی افزود: به لحاظ کمی شاهد توسعه و تحول فعالیت ها در سازمان جوانان هلال احمر هستیم و به لحاظ کیفی نیز قدم های خوبی در این سازمان در موضوعات مختلف نیاز جامعه، برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از فعالیت ها که نهادهای عمومی و دولتی امکان پرداختن به آنها را ندارند از طریق مردمی سازی پوشش داده می شود.

این مسوول ادامه داد: حضور و مشارکت مردم در موضوعات مختلف منجر به ایجاد آرامش و امید در جامعه و توانمندسازی بخشی از بدنه جامعه می شود.

رفیعی افزود: تلاش می کنیم از ظرفیت ایجاد شده در هلال احمر به نحو مطلوبی استفاده کنیم چرا که این مهم منجر به افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان خاطر نشان کرد: برای تقویت ماموریت های هلال احمر در کنار این مجموعه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha