۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85285031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۸ درصد تسهیلات مسکن ملی روستایی در کردستان پرداخت شده است

سنندج- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: از مجموع سهمیه نهضت ملی مسکن در استان ۱۸ درصد در بخش روستایی تعریف شده است و عملکرد پرداخت تسهیلات بانکی در این بخش تاکنون ۷۸ درصد است.

به گزارش ایرنا، سعید رسولی روز چهارشنبه درنشست شورای مسکن استان در سنندج اظهار کرد: مسکن ملی روستایی برخلاف مسکن شهری با مشکل تامین زمین مواجه نبود و باید در سریعترین زمان ممکن این مهم به نتیجه می‌رسید اما هنوز هم با چالش‌هایی مواجه است که مهمترین آن تسهیلات بانکی است.

وی افزود: براساس مصوبه میزان تسهیلات مسکن روستایی از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ مصوب پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافته است که در صورت تسریع در پرداخت از سوی بانک‌ها، از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان ادامه داد: هم اکنون که میزان تسهیلات بانکی مسکن روستایی افزایش یافته است، هنوز تعدادی از متقاضیان تسهیلات ۲ میلیارد ریالی را دریافت نکرده اند که این مساله خود باعث تجمع و مراجعات مردمی به بنیاد مسکن می شود، لذا انتظار می رود بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند.

وی همچنین به شناسایی ۱۰ هزار نفر در سامانه سیب روستایی اشاره کرد و گفت: همچنین در سفر رئیس جمهور به استان عملیات ساخت ۶ هزار قطعه زمین روستایی آغاز شده که این تعداد سه هزار و ۵۰۰ قطعه تامین شده و ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه را نیز از بانک زمین برداشته ایم.

آغاز ساخت ۱۸ هزار واحد مسکن ملی همزمان با سفر رئیس جمهور

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز دراین نشست اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان اراضی تامین شده در استان به ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شد.

جهانگیر الیاسی افزود: همچنین در این سفر و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح بیش از ۶ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، شهری و بازآفرینی در استان انجام شد.

وی واگذاری زمین به ۲۵۲خانواده در طرح جوانی جمعیت و اخذ اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی از محل منابع صندوق ملی مسکن برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر تا پایان مهر را از دیگر اقدامات انجام شده در استان اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان همچنین به طرح خود مالکی مسکن ملی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه استان در این زمینه چهارهزار و ۶۴۹ واحد در قالب سه هزار و ۲۳۹ پروژه و در بحث مسکن ۹۹ ساله نیز ۲ هزار و ۶۹۹ واحد در قالب ۱۵۷ پروژه است.

در ادامه این نشست مدیران بانک‌های استان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت تسهیلات پرداختی طرح نهضت ملی مسکن پرداختند.

بیشتر بخوانید:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha