۷ دی ۱۴۰۲، ۷:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85335934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص مقاوم سازی مسکن در کردستان ۲ درصد بهبود یافت

سنندج- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: در ۲ سال اخیر، شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کردستان به ۴۵ درصد رسید که علیرغم ۲ درصد بهبود، در مقایسه با شاخص مقاوم سازی کشور هنوز ۸ درصد فاصله دارد.

سعید رسولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی است که تا کنون با همکاری بانک‌ها و مردم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ۵۶ هزار و ۷۴ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به استقبال کم شهروندان ساکن در مناطق غربی استان از جمله کامیاران، بانه، مریوان و سروآباد از تسهیلات مقاوم سازی، افزود: این شهرها بر روی خط گسل زلزله قرار دارند و از سویی کمترین شاخص عملکرد مقاوم سازی نیز به این شهرستان‌ها اختصاص دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: برای ترغیب و تشویق شهروندان برای استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی مسکن با حمایت دولت، این تسهیلات از ۲ هزار میلیون ریال به سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته که بازپرداخت آن ۲۰ ساله و بهره بانکی آن نیز ۴ درصد خواهد بود.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر منتظر ابلاغ بخشنامه اجرایی از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل هستیم که تا ۱۰ روز آینده عملیاتی می شود.

وی گفت: متقاضیان روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان می‌توانند ضمن اقدام برای دریافت پروانه ساخت، برای معرفی به بانک‌های عامل به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

رسولی ادامه داد: سهمیه سالانه کردستان در حوزه مقاوم‌سازی مسکن چهار هزار واحد در سال تعیین شده بود که بر اساس ابلاغ جدید این تعداد تا هفت هزار واحد افزوده شد و از ۲ هفته دیگر، این طرح با مشخص شدن بانک‌های عامل اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha