۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۰:۱۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85285483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کمیسر عالی حقوق بشر : مجازات دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی مانند جنایت جنگی است

تهران-ایرنا- کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه گفت که مجازات دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی توسط اسرائیل "مانند جنایت جنگی است."

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "آناتولی", ولکر ترک این اظهارات را پس از بازدید از گذرگاه رفح، به عنوان بخشی از سفر پنج روزه از خاورمیانه بیان کرد.

ترک، در یک نشست خبری گفت: مجازات دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی توسط اسرائیل و همچنین خروج اجباری و غیرقانونی غیرنظامیان، زنان و کودکان جنایت جنگی است. »

وی خواستار احترام به قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بشردوستانه شد و خاطرنشان کرد که "طرف‌های درگیری موظفند از جمعیت و زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت کنند. "

وی گفت: حمله به مراکز درمانی، پرسنل پزشکی و مجروحان و بیماران ممنوع است.

این مقام سازمان ملل همچنین قطعی کامل ارتباطات در غزه را محکوم کرد.

وی تصریح کرد : قطعی ارتباطات و نبود برق عواقب جدی بر کار امدادگرانی دارد که برای نجات قربانیان حملات تلاش می‌کنند. این اقدامات همچنین بر خانواده‌هایی که سعی می‌کنند از وضعیت عزیزان خود مطلع شوند و به مراقبت‌های پزشکی اورژانسی دسترسی پیدا کنند و همچنین مستند کردن وضعیت منطقه تاثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش ایرنا, نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha