۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85285505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری پلیس با کارگران در بنگلادش یک کشته برجای گذاشت

تهران- ایرنا- دور تازه تظاهرات کارگران نساجی در بنگلادش به خشونت با پلیس کشیده شد و یک زن معترض در این درگیری‌ها کشته شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، معترضان روز چهارشنبه به سمت پلیس سنگ پرتاب کرده و نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کردند.

پلیس اعلام کرد که چهارشنبه صدها کارگر نساجی در منطقه «قاضی‌پور» در حومه داکا پایتخت بنگلادش تظاهرات کرده و «جاده‌ها را بسته و چند خودرو را تخریب کردند.»

یک مقام پلیس محلی اظهار کرد: ما مجبور شدیم برای متفرق کردن کارگران سرکشی که به سمت ما پاره آجر پرتاب می‌کردند از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی و نارنجک صوتی استفاده کنیم.

یکی از کارگران در این درگیری زخمی شد و در راه بیمارستان جان باخت.

حدود چهار میلیون کارگر در چهار هزار کارخانه نساجی در بنگلادش اشتغال دارند. این کارخانه‌ها محصولات بسیاری از شرکت‌های پوشاک غربی را تامین می‌کنند.

کارگران نساجی بنگلادش از هفته گذشته اعتراضات و تجمات گسترده‌ای برگزار کرده و خواهان افزایش دستمزدها شده‌اند.

دولت اعلام کرده است که از اول دسامبر حداقل دستمزد ماهانه ۵۶.۲۵ درصد افزایش یافته و به ۱۲ هزار و پانصد تاکا (۱۱۴ دلار) خواهد رسید.

این اولین باری در پنج سال گذشته است که دستمزدها افزایش پیدا می‌کند. کارگران آن را ناکافی دانسته و خواهان افزایش بیشتر حقوق و دستمزدها هستند.

تظاهرات کارگران نساجی با اعتراضات ضددولتی در بنگلادش همزمان شده است. معترضان خواهان استعفای شیخه حسینه واجد نخست وزیر این کشور وو برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظارت یک دولت موقت هستند.

این اعتراضات از ۲۸ اکتبر (۶ آبان) آغاز شده و تاکنون حداقل ۱۳ نفر از جمله یک پلیس و یک روزنامه‌نگار در درگیری‌های خشونت‌آمیز کشته شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha