آب آشامیدنی در غزه نیست/ سران عرب تصمیم کوبنده اتخاذ کنند

تهران- ایرنا- یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس با اشاره به تداوم وضع فاجعه بار کنونی در نوار غزه، از سران عرب که در ریاض گردهم می‌آیند، خواست که تصمیم قوی اتخاذ کنند.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از روسیاالیوم، «باسم نعیم» از رهبران حماس گفت: ما درباره تداوم وضع فاجعه بار کنونی در غزه هشدار می‌دهیم. آب آشامیدنی نیست و همین سبب می‌شود که مردم به آب‌های آلوده یا آب دریا روی آورند که این سبب شیوع بیماری‌های واگیر می‌شود.

باسم نعیم اظهار داشت: ما آژانس "آنروا" سازمان ملل را مسئول این فاجعه انسانی می‌دانیم به ویژه در شهر غزه و شمال آن که به دیکته های اشغالگران تن داد و از مسئولیت خود شانه خالی کرد. آنروا با خروج خود، هزاران نفر را بدون سرپناه و آب و غذا و درمان رها کرد. این اقدام آنروا به مثابه همسویی آشکار با اشغالگران و طرح‌های آنان است.

وی تاکید کرد: به جامعه جهانی و سازمان ملل می‌گوییم که اجازه دادن به این رژیم که آب را به روی یک ملت ببندد، ننگ آور است. اینکه از آب به عنوان ابزاری برای وادار کردن مردم به ترک منازلشان استفاده شود، این ننگ آور است.

باسم نعیم گفت: اشغالگران سیاست گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه را به ویژه در شهر غزه دنبال می‌کنند. آب و غذایی وجود ندارد و حملات عامدانه انجام می‌شود. اشغالگران همه نانوانی‌ها را در این منطقه بمباران کرده و ۹۰۰ هزار نفر در شمال غزه از فاجعه انسانی رنج می‌برند.

وی افزود: به جهان متمدن می‌گوییم که تا کی در قبال مجازات جمعی رژیم صهیونیستی علیه یک ملت سکوت می‌کنید؟ آیا این جنایت ضدبشری نیست؟

باسم نعیم از جامعه جهانی خواست که به دیکته های اشغالگران توجه نکنند و اقدام عملی فوری برای شکستن محاصره ملت غزه به ویژه در مناطق شمالی آن به عمل آورند.

وی به کشورهای عربی و اسلامی هم گفت: تاکی منتظر اشغالگران هستید؟ کی اراده شما بر اراده اشغالگران فائق می‌آید؟

این مسئول ارشد جنبش حماس از سران عرب که در ریاض گردهم می‌آیند هم خواست که تصمیم قاطعی اتخاذ کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی با زیر پا گذشتن همه قوانین و موازین بین المللی و حقوق بشری در بمباران مناطق مختلف نوار غزه به بیمارستان و مراکز درمانی، مدارس و تاسیسات غیرنظامی به طور گسترده حمله کرده است. براساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت فلسطین، این رژیم از ۱۵ مهرماه ۱۰ هزارو ۵۶۹ شهروند فلسطینی را شهید کرده که از این تعداد ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر زن هستند.

در این مدت۲۶ هزار و ۴۷۵ نفر نیز زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha