۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85288250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رای‌الیوم: «آنروا» آنطور که باید و شاید به ساکنان غزه کمک نکرده‌ است

تهران- ایرنا- روزنامه رای الیوم امروز نوشت که رویکرد آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی موسوم به «آنروا» در قبال اوضاع غزه مورد انتقاد شدید مسئولان و شهروندان فلسطینی در این منطقه قرار گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل را به همسویی با اهداف ارتش رژیم صهیونیستی متهم کرد و نوشت که عملکرد این آژانس با انتقاد گسترده از سوی شهروندان فلسطینی و گروه‌های مختلف رو به رو و شده است.

به نوشته رای الیوم، شهروندان و گروههای مختلف فلسطینی آنروا را متهم کرده اند که در آواره شدن اجباری ساکنان غزه نقش دارد و به در امان ماندن ساکنان غزه از موشک‌ها و حملات رژیم اسرائیل کمکی نمی‌کند و حتی غذا و آب هم برای آنها فراهم نمی‌کند.

این روزنامه چنین رویکردی را از نگاه خود "همسویی با طرح مورد نظر رژیم صهیونیستی در خالی کردن غزه دانسته است که از زمان شروع جنگ تل آویو دنبال می شود".

در همین راستا، جنبش حماس به طور رسمی آنروا را به "همسو با اسرائیل در کوچاندن اجباری ساکنان غزه" دانسته است و «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه ای حماس در این باره گفته است: کم کاری آنروا و شانه خالی کردن از مسئولیت در واقع همسویی با اسرائیل و طرح‌های آن درباره کوچاندن اجباری ساکنان غزه است.

«اسماعیل الثوابته» مدیرکل دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین هم از عملکرد آنروا انتقاد کرده و گفته است: موضع آنروا که آوارگان را در شهر غزه و شمال باریکه بدون آب و غذا و دارو گذشت، ناجوانمردانه است. آنروا از مسئولیت خود شانه خالی کرده و همه مراکز خود را بست در حالی که مردم به این خدمات نیاز دارند.

مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه هم از شکایاتی خبر داد که آوارگان در غزه و شمال غزه دارند که آنروا آنها را تنها گذاشته و با این اقدام به نوعی همسو با تل آویو حرکت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha