۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85285584
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ کوره زغالگیری آلاینده در شهرستان ملارد تخریب شد

ملارد - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد گفت: ۲۵ دهنه کوره زغالگیری آلاینده و غیرمجاز در این شهرستان تخریب شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مهناز مدیریان روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به گشت و پایش زیست محیطی کارشناسان این اداره وشناسایی تعداد ۲۵ دهنه کوره زغال آلاینده و غیر مجازدر روستای گونی واقع در منطقه اخترآباد، پس از پیگیری های به عمل آمده و انجام مراحل قانونی، کوره های مذکور امروز با همکاری عوامل نیروی انتظامی و شهرداری صفادشت تخریب شد.

وی افزود: فعالیت آلاینده و غیراصولی کوره های تولید زغال در زمین های روستای مذکور، علاوه بر تهدید سلامت و بهداشت شهروندان، موجب تخریب خاک و آلودگی های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در منطقه شده بود.

مدیریان ضمن تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی بین ارگانهای مرتبط از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به منظور جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده و غیر مجاز تولید زغال که آسیب جدی به محیط زیست شهرستان وارد می کنند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست، ضمن تماس با سامانه ۱۵۴۰، موارد را به کارشناسان این اداره اطلاع رسانی کنند تا پیگیری های لازم مطابق قوانین و مقررات زیست محیطی صورت پذیرد.

مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران با مجموع تعداد ۱۳ منطقه شامل سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه اثر طبیعی ملی و سه منطقه شکار ممنوع به مساحت کلی ۶۵۵ هزار و ۸۹ هکتار است.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha