۲۸ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور افزوده شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در ۲ سال اخیر با تلاش دولت سیزدهم، ۲۸ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، ناصر فتحی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از مجتمع هنرستان شبانه روزی خیرساز سی سخت، اظهار کرد: از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۲ طرح آموزشی در سراسر کشور ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است و با بهره برداری از این طرح ها ۲۸ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۳هزار و ۵۰۰ و با زیربنای هزار و ۷۰ متر مربع با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) ،اتاق بازرگانی و اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شده است.

حسنعلی عزت خواه تصریح کرد: برای ساخت این مجتمع ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. این مجتمع دارای فضاهای آموزشی،خوابگاهی و ورزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این واحدآموزشی دارای نیروگاه برق خورشیدی است که ماهانه علاوه بر تولید برق مورد نیاز خود می تواند درآمدزایی برای این هنرستان هم داشته باشد.

عزت خواه تعداد کلاسهای این مجتمع آموزشی را هفت کلاس درس ذکر کرد و افزود: با بهره برداری از این واحد آموزشی ۱۰۰ هنرآموز دختر از روستاهای دورافتاده شهرستان دنا در سه رشته تحصیلی گرافیک،طراحی دوخت و مدیریت خانواده در آن مشغول به تحصیل شدند.

وی با اشاره به تخریب برخی مدارس شهر سی سخت بر اثر وقوع زلزله در سال ۱۳۹۹، عنوان کرد: با تلاش و مشارکت همه جانبه خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان، ۹ مدرسه این شهر بازسازی شد.

مدارس تخریب شده بر اثر وقوع زلزله بهمن ماه ۱۳۹۹در شهر سی سخت با مشارکت ادارات کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان‌های معین شامل اصفهان،آذربایجان شرقی و استان فارس و خیرین مدرسه ساز بازسازی و نوسازی شدند. بعد از وقوع زمین لرزه در شهر سی سخت ۹ مدرسه بازسازی، پنج مدرسه مقاوم سازی و ۳۵ مدرسه تعمیر اساسی شد.

۲۸ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور افزوده شد

خیر نام آشنا و عضو هیات امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور هم گفت: کسب افتخارات مهم کشورمان در عرصه های مختلف در منطقه و دنیا به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مکتب معمار کبیر انقلاب امام راحل و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و خون شهداست.

۲۸ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور افزوده شد

د.

آخرین جزئیات از مدارس تخریب شده در زلزله سال ۹۹ سی سخت در یک نگاه

زمین لرزه ۵.۶ ریشتری بهمن ماه ۱۳۹۹ در سی سخت خسارت زیادی به ابنیه، زیرساخت ها، مدارس و منازل مسکونی این شهر وارد کرد و از ۱۰۷ فضای آموزشی که در کانون زلزله بود ۴۵ مورد دچار آسیب و تخریب جدی شد.

۱۰۷ فضای آموزشی در کانون زلزله بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ سی سخت بود و یکی از دستگاه های اجرایی که از صبح وقوع زلزله وارد عمل شد، سازمان نوسازی مدارس استان بود و حتی معاون سازمان مرکزی در سی سخت حضور یافت.

تمامی مدارس ۱۰۷ گانه ای که در کانون زلزله بود بازدید و ارزیابی شد و کار از تعمیرات ضعیف، تعمیرات اساسی، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی ها آغاز شد.خیران وارد کار شدند و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هم حمایت کرد و در مجموع ۴۵ مدرسه آسیب دیده برای بازسازی در نظر گرفته شد.

از این ۴۵ مدرسه ۱۲ مدرسه در رده ای بود که نیاز به مقاوم سازی و تخریب داشتند و با تعمیرات جزئی و اساسی نمی شد مورد استفاده مجدد قرار گیرند.تعمیرات مابقی مدارس در منطقه زلزله زده سی سخت آغاز شد و در مهرماه ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده شدند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ۱۲ مدرسه ای که دچار بحران شده بوند تصمصم بر این گرفت که از ظرفیت استان های معین استفاده کند. استان های آذربایجان شرقی(تبریز)، فارس(شیراز) و خوزستان (اهواز) ساخت ۱۰ مدرسه و کهگیلویه و بویراحمد هم احداث ۲ مدرسه را تقبل کردند.

با تغییر دولت و جابه جایی مدیران کل متاسفانه چند استان مدارس را رها کردند و از استان های معین تحویل گرفته شدند.هزینه های بالایی هم این مدارس برای بازسازی نیاز داشتند.

خانواده چهار تن از جانباختگان سانحه هوایی سال ۱۳۹۶ پرواز تهران به یاسوج تقبل کردند که دیه فرزندان خود را در فصل آموزش سی سخت هزینه کنند.دیه این جانباختگان برای تکمیل و نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری سی سخت هزینه شد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند.عمق خسارات وارده به فضاهای آموزشی در شهر زلزله زده سی سخت بالا بود و این زلزله آسیب های فراوانی به اماکن آموزشی، منازل فرهنگیان شاغل و بازنشستگان وارد کرد.

۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموزش در فضاهای آموزشی تخریب شده و یا نیازمند تعمیر شهر زلزله زده سی سخت و روستاهای اطراف آن مشغول تحصیل بوده اند.

بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha