۱۳۵ هزار دلار تجهیزات پزشکی در اختیار حوزه بهداشت و درمان خوی قرار گرفت

ارومیه- ایرنا- ۲۰‌ دستگاه تجهیزات پزشکی سازمان بهداشت جهانی به ارزش ۱۳۵ هزار دلار در اختیار حوزه بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به مردم شهرستان خوی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کارشناس فنی فوریت‌های سلامت و مقررات بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت در ایران روز پنجشنبه در آیین اعطای این اقلام در خوی اظهار کرد: حوزه سلامت به تجهیزات روز و نوآوری سیستم پزشکی نیاز دارد و عدم برخورداری از آن موجب پسرفت در عرصه سلامت جهانی است، از این رو تهیه این محصولات در دستور کار قرار گرفت تا تامین شود.

تجهیزات پزشکی سازمان بهداشت جهانی در اختیار حوزه بهداشت و درمان خوی قرار گرفت

سیدمحسن حسینی بروجنی با اشاره به جزییات این کالاهای پزشکی اظهار کرد: کیت جراحی تروما برای انجام عمل جراحی، ۲ دستگاه ونتیلاتور برای تهویه مکانیکی در شرایط فوریت‌های پزشکی و دستگاه الکترو شوک خودکار از جمله این تجهیزات پیشرفته است.

تجهیزات پزشکی سازمان بهداشت جهانی در اختیار حوزه بهداشت و درمان خوی قرار گرفت

وی ادامه داد: این تجهیزات پزشکی توانایی ارائه خدمات به بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر در ۶ ماه اول کارکرد را دارند.

کارشناس فنی فوریت‌های سلامت و مقررات بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت در ایران افزود: این بخشی از کمک‌های سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به زلزله‌های سال گذشته خوی است و آژانس‌های دیگر سازمان ملل نیز بر اساس نیازهای شهرستان در مورد زلزله کمک‌هایی به شهرستان ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سازمان جهانی بهداشت اقلام و تجهیزات نجاتبخش به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا کرد

استقرار تجهیزات پزشکی پیشرفته در ۶۵ بیمارستان کشور

۶ دستگاه ام آر آی پیشرفته در بیمارستان‌های مناطق محروم نصب و راه‌اندازی شد

رییس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در این آیین گفت: این شهرستان در زلزله‌های سال گذشته نیز در حوزه سلامت خسارت‌های بزرگی دیده بود که برای جبران خسارات این بخش خیران و سازمان‌های خیرخواه خارجی به یاری این بخش آمدند.

حسین حبیب‌زاده افزود: خیران شهرستان خوی در این مدت بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال دربخش تامین دارو و اقلام بهداشتی کمک کرده‌اند و از این رو در کنار دانشکده علوم پزشکی خوی هستند.

تجهیزات پزشکی سازمان بهداشت جهانی در اختیار حوزه بهداشت و درمان خوی قرار گرفت

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت پس از شناسایی و تشخیص نیازهای فوری بهداشت عمومی جمعیت آسیب‌دیده، تامین تجهیزات و اقلام نجات‌بخش برای مراکز درمانی در خوی و مناطق اطراف را آغاز کرد.

پاییز و زمستان سال گذشته، سه زمین لرزه بالای پنج ریشتر در خوی اتفاق افتاد که مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه فراهم کرد.

کمک رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده خوی در کمتر از یک سال گذشته، در نوع خود بی نظیر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha