۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85285969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل طرح سامانه گرمسیری ایلام تا پایان شهریور سال آینده

ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: طرح سامانه گرمسیری و ساماندهی رودخانه های شمال و جنوب غرب استان در ۲ فاز تا پایان شهریور سال آینده به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «آذرنوش عموزاده» روز پنجشنبه در جریان بازدید استاندار ایلام از طرح سامانه گرمسیری واقع در جوار سد کنجانچم مهران، اظهار کرد: بر اساس موافقتنامه منعقده بین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی طرح سامانه گرمسیری و ساماندهی رودخانه های شمال و جنوب غرب استان در ۲ فاز انجام می شود.

وی افزود: در مرحله اول، وزارت نیرو آب مورد نیاز یک هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی بالادست سد کُنجانچَم را بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سال جاری تامین می کند و وزارت جهاد کشاورزی نیز طرح را تکمیل و بعد از تعیین نظام های بهره برداری، اراضی را به کشاورزان تحویل می دهد.

عموزاده ابراز کرد: در فاز دوم این طرح نیز ۱۶ هزار و ۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی در مدت زمان ۶ ماهه (اول فروردین تا پایان شهریور سال آینده) تکمیل شود و طبق زمان بندی ها در واقع تا اول مهر ۱۴۰۳ تمام این پروژه بزرگ به بهره برداری خواهد رسید.

عموزاده افزود: ۷۰ هزار میلیارد ریال با موافقت مقام معظم رهبری و پیگیری های ریاست جمهوری از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل طرح سامانه گرمسیری و ساماندهی رودخانه های شمال غرب و غرب کشور اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: از محل طرح ساماندهی رودخانه های شمال و جنوب غرب استان ۱۷ هزار و ۳۳۵ هکتار اراضی استان از آبیاری نوین برخودار می شوند که از این میزان ۱۲ هزار هکتار آن انجام شده و یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن باقی مانده است.

وی بیان کرد: برابر برآوردها تکمیل این سامانه ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۳۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به مطالبات پیمانکاران طرح است.

عموزاده در مورد طرح سامانه گرمسیری هم توضیح داد: این طرح ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های ایلام، چوار، مهران و دهلران را بعد از تکمیل، تامین آب می کند که شبکه های اصلی هدایت آب آن انجام شده است.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام امروز در جریان سفر خود به مهران از طرح ها و پروژه های مختلف این شهرستان بازدید کرد.

استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی آبی و دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha