سخنگوی وزارت بهداشت غزه: اشغالگران بر قطع شریان زندگی مردم و گرفتن جان مجروحان تمرکز کردند

غزه- ایرنا- اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در این باریکه با تاکید براینکه ما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با ادامه شرایط بحرانی در بیمارستان‌ها امکان ارائه خدمات درمانی به مردم غزه دیگر وجود ندارد، گفت: اشغالگران اسرائیلی برقطع شریان زندگی مردم و گرفتن جان مجروحان در بیمارستان‌های نوار غزه تمرکز کرده‌اند.

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگار ایرنا از غزه، جنگ جنون آمیز در نوار غزه ادامه دارد و اشغالگران اسرائیلی به جنایات خود اصرار می‌ورزند و خون غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و افراد مسن را می‌ریزند و هیچ مکانی از حملات این رژیم در امان نمانده است.

بر اساس این گزارش، این عملیات که با قوانین حقوق بشری مغایرت دارد همچنان در جریان است و ارتش رژیم اسرائیل به فکر پایان دادن به این بحران نیست و به جنایات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهد و فرصت نفکس کشیدن را از مردم غزه در سایه قطع آب و کمک‌های غذایی گرفته است.

در همین پیوند خبرنگار ایرنا در گفت وگو با اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه به بررسی تلاش‌های مستمر بخش بهداشت و درمان و مشکلات و چالش‌های پیش روی آنها پرداخته است.

وی به خبرنگار ایرنا، گفت: امروز به مرحله‌ای رسیده ایم که ارائه همه خدمات بهداشتی به ویژه خدمات نجات غیر ممکن شده است؛ زیرا که اکنون بیمارستان‌ها با ژنراتورهای برق ثانویه کار می‌کنند که تنها امکان فعالیت به بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق های عمل و همچنین بخش‌های اورژانس را می‌دهد و سایر بخش‌های بیمارستانی بدون برق هستند و در نتیجه تنها فرصت ادامه این خدمات برای فقط چند ساعات بیشتر میسر است و در صورت عدم دسترسی فوری سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه، ساعات آینده بسیار حساس و بحرانی خواهد بود.

القدره افزود: اکنون در مورد بزرگترین بیمارستان‌های نوار غزه صحبت می‌کنیم که سوخت آنها در شرف تمام شدن است، اشغالگران اسرائیلی بر قطع شریان زندگی مردم و گرفتن جان مجروحان در بیمارستان‌های نوار غزه تمرکز کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه، گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی مغایر با قوانین بین‌المللی، حقوق بشری و کنوانسیون ژنو است، چرا که اشغالگران اسرائیلی از ابتدای تجاوز خود به غزه از ارسال دارو به بیمارستان‌ها جلوگیری کردند، سپس برق و آب و در ادامه سوخت را قطع کردند.

وی در ادامه افزود: بنابراین رژیم صهیونیستی می‌خواهد نظام بهداشتی از ارائه خدمات به هزاران مجروح و بیمار عاجز باشد، چرا که قصد دارد هزینه‌های این تجاوز را برای مردم غزه بیش از پیش بالا ببرد.

القدره همچنین از جامعه جهانی و همه طرف‌ها خواست تا برای تامین تجهیزات پزشکی از جمله دارو و سوخت به بیمارستان‌های نوار غزه فورا مداخله کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در پایان گفت: همچنین از سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم که در داخل بیمارستان‌ها حضور داشته باشند تا از آنها محافظت کنند، تهدیدات اسرائیل را متوقف کنند و با توجه به این تهدید مستقیم و مداوم برای بیمارستان‌های نوار غزه، زمینه را برای تیم‌های پزشکی برای تکمیل کار و فعالیت‌های صرفاً بشردوستانه فراهم کنند.

خبرنگار ایرنا در غزه در ادامه گزارش داد: اشغالگران اسرائیلی تنها به کشتار غیرنظامیان ادامه نمی‌دهند، بلکه شریان زندگی مردم را به طور کامل قطع کردند. نانوایی های اینجا در نوار غزه کار نمی‌کنند. کارخانه‌های آب شیرین کن نیز کار نمی‌کنند. منابع آبی برای استفاده انسانی وجود ندارد و شهروندان تلاش می‌کنند تا آب را برای استفاده روزانه از دریا تهیه کنند و دریا نیز به دلیل تهدیدات رژیم صهیونیستی برای شهروندان امن نیست.

وی تاکید کرد: استقامت بی‌نظیر ملت فلسطین این پیام را به اشغالگران اسرائیلی می‌دهد که این جنایات آنها را از ادامه پایداری خود در سرزمین نوار غزه باز نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha