روحیه جهادی و انقلابی راه برون‌رفت سیستان و بلوچستان از عقب‌ماندگی‌های تاریخی است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت استان رو به بهبود، توسعه و پیشرفت است برای تحقق این امر نیازمند روحیه جهادی، میدانی و انقلابی برای برون‌رفت از عقب‌ماندگی‌های تاریخی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از خادمان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان، بیان کرد: از تمامی برادران و خواهران شیعه و سنی که در ایام اربعین جانانه، خالصانه و متواضعانه از زائران پاکستانی امام حسین (ع) پذیرایی کردند قدردانی می‌کنیم عنوان خادم الحسین اوج خادمی به خاندان اهل‌بیت است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان جلوه‌های بی‌نظیر برادری امت محمد رسول‌الله در عنوان خادم الحسینی متبلور شده و به درستی این استان پایتخت وحدت اسلامی نام گرفته امید که همین عنوان را به شایستگی حفظ کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در ایام اربعین جلوه‌های بی‌نظیری از خدمت بی‌منت و بدون هیچ چشم داشت مردم شیعه و سنی در شهرهای زاهدان، میرجاوه و مرز ریمدان شاهد بودیم، ادامه داد: اربعین امسال تفاوتی نسبت به سالهای گذشته داشت آن هم اینکه شیعه و سنی افتخار موکب داری و پذیرای از زائران اربعین در این استان پهناور را داشتند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های پذیرایی از زائران پاکستانی در شهرهای چابهار، ایرانشهر، نیکشهر، خاش و زاهدان برپا و از زائران امام حسین (ع) با افتخار و ارادت خالصانه و خاضعانه پذیرایی شد، اظهار کرد: با مشارکت بی نظیر مردمی توانستیم با تمام توان به نحو مطلوب و شایسته از زائران پاکستانی استقبال کنیم، خداوند را شاکریم که این یکدلی و اخوت بین مردم سیستان و بلوچستان در سالیان متمادی توانسته توطئه‌های دشمنان را به خودشان برگرداند.

شریفی گفت: روح همکاری و مساعدت و کارگروهی بویژه در کسوت خادم الحسینی به ویژه در اربعین باید در سایر حوزه‌ها هم تسری پیدا کند و به آن ضریب دهیم چرا که در حوزه جهاد خدمت و خدمت بی‌منت مردمان سیستان و بلوچستان انصافاً شایسته خدمت هستند.

وی اذعان کرد: واژه محرومیت و ناامنی زیبنده سیستان و بلوچستان نیست اگر با روحیه جهادی، انگیزه و حس برادری در صحنه‌های مختلف خدمت حاضر شویم حتماً چهره استان آن چیزی که مقام معظم رهبری از ما توقع دارند و داشته‌اند به ویژه از دهه ۸۰ به بعد تغییر خواهد کرد و واقعیت استان نشان داده می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه متناسب با فضای موجود باید کنشگری می‌دانی‌مان را افزایش دهیم، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری فرق بین حق و باطل روشن شده اما صهیونیست‌ها استاد جنگ روانی هستند و بیش از ۷۰ سال علاوه بر جنگ نظامی، جنگ روانی هم راه انداخته‌اند و با استفاده از این ترفند مزیتی در همه رسانه‌ها برای خود به راه انداخته‌اند که این موضوع ما را بر آن می‌دارد که در این حوزه بیشتر تلاش کنیم.

وی گفت: رسانه اربعین انسجام و خدمت خادم الحسینی است این رسانه اجتماعی و مردمی بوده و می‌تواند جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی که علیه ما شکل‌گرفته را خنثی کند بر این اساس از مدیران، فرمانداران، بخشداران و از تمامی افراد و اقشار در سرتاسر سیستان و بلوچستان تقاضا داریم که با روحیه جهادی خدمت کنند که همانا شعار روحیه خدمت جهادی خادم الحسین (ع) است با این نگاه می‌توانیم عقب‌ماندگی‌های تاریخی را جبران و به سمت توسعه گام برداریم.

شریفی خاطرنشان کرد: وضعیت سیستان و بلوچستان رو به بهبود، توسعه و پیشرفت است برای تحقق این امر نیازمند روحیه جهادی، میدانی و انقلابی هستیم تا این توسعه سرعت گیرد در این زمینه انسجام، اخلاص و در میدان بودن می‌تواند به ما کمک کند تا شاهد جهش بیشتر باشیم.

وی با تأکید بر راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان در سیستان و بلوچستان، افزود: این روزها نگاه تحولی در استان حاکم است البته این مهم بدون حضور مردم محقق نمی‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha