۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85286382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حال و هوای نمایشگاه کتاب تبریز

۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 85286382
حال و هوای نمایشگاه کتاب تبریز

تبریز - ایرنا - هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از روز ۱۷ آبان آغاز به کار کرده و با اجرای برامه های جنبی مورد توجه شهروندان و فعالان حوزه فرهنگ و ادبیات قرار گرفته است.

نشست ادبیات کودک «از خاطره تا داستان» روز گذشته در سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار و با استقبال علاقمندان مواجه شد.

علی بینش، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی در این نشست با قدردانی از نویسندگان حوزه کتاب کودک گفت: کسانی که برای کودکان و تربیت صحیح آنها تلاش می‌کنند، انسان‌هایی شایسته و قابل احترام هستند.

وی با تمجید از برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز گفت: این فضا بستری برای تعامل اهالی قلم و دوستداران کتاب است.

عبدالمجید نجفی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان نیز در این نشست با قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت برگزاری چنین نشست‌هایی در نمایشگاه کتاب، به مسائل و حوادث اتفاق افتاده در غزه اشاره کرد و گفت: در این وضعیتی که جهان ما سیر می‌کند و کودکانی در آن سوی دنیا کشته می‌شود، روح و جان انسان آزرده می‌شود.

این نویسنده کودک و نوجوان بر لزوم شاد زیستن کودکان تاکید کرد و گفت: کانونی مثل کانون پرورش فکری کودکان محفلی برای شادی کودکان است و رفتار و سلوک و نشست و برخاست مربیان در این مکان‌ها بسیار تاثیرگذار است.

نجفی تاکید کرد: تشویق به خواندن و نوشتن و خوب زندگی کردن یک رسالت بزرگ است که این کار را آموزگاران و متولیان تربیت کودک به خوبی انجام می‌دهند.

حال و هوای نمایشگاه کتاب تبریز

نمایش مبارک و میرک در سالن امیر کبیر

نمایش عروسکی «مبارک و میرک» در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی با کارگردانی مشترک خانم نیک یار و به کمک هنر آموزان هنرستان میرک اجرا شده و کمانچه نواز آن از هنرآموزان هنرستان اقبال آذر است.

نمایش مبارک و میرک در رابطه با بازیگر شدن و نمایش‌هایی است که در شهر اجرا شده و تاثیرات نامناسبی بر کودکان و نوجوانان برجای گذاشته و در حالت طنز ارائه شده است.

در این نمایش مبارک قصد دارد بازیگر شود و رخدادها و ماجراهای مختلفی را تجربه می‌کند و در نهایت به این نتیجه می‌رسد باید به هنرستان رفته و یاد بگیرد.

اجرای هنرجویان هنرستان موسیقی اقبال آذر

اجرای هنرجویان هنرستان موسیقی اقبال آذر در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز هم مورد توجه شهروندان و علاقمندان موسیقی قرار گرفت.

همزمان با برپایی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز،‌ غرفه‌های مختلفی در این نمایشگاه برپا شده و در کنار این غرفه‌های هنرجویان هنرستان اقبال آذر به اجرای برنامه های متنوع می‌پردازند.

اجرای قطعات موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی کلاسیک توسط هنرجویان این هنرستان از برنامه های پربازدید در سالن امیرکبیر است.

همچنین این غرفه میزبان اهالی هنر و مسئولینی است که از این نمایشگاه بازدید می کنند.

هنرستان اقبال آذر وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و در رشته موسیقی در گرایش سازهای ایرانی و جهانی اقدام به جذب هنرجو و پرورش استعدادهای هنری می کند.

حال و هوای نمایشگاه کتاب تبریز

رونمایی از کتاب «آفتاب بی‌ غروب»

همزمان با هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از دهها کتاب در حوزه های مختلف رونمایی می‌شود.

کتاب « آفتاب بی غروب » اثر مبینا فتاحی نویسنده ۱۵ ساله تبریزی در رده سنی "ج" در حاشیه نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

مبینا فتاحی نویسنده ۱۵ ساله کتاب آفتاب بی غروب که شامل دلنوشته‌هایی برای امام رضا(ع) است، درباره نگارش این کتاب اظهار داشت: نوشتن و طراحی این اثر دو سال زمان برد و این دومین کتاب من در مورد سفر روانشناختی یک دختر به عالم درون خود است.

وی ادامه داد: انسان با قدرت تفکر و تخیل خود می‌تواند دنیایش را بزرگتر کند و من هم همین کار را انجام داده‌ام.

کتاب آفتاب بی غروب با حضور جمعی از علاقمندان کتاب و فرهنگ رونمایی شد.

نشست «بررسی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه» در نمایشگاه کتاب تبریز

علیرضا مختاری، دبیر موسسه فرهنگی هنری و تحقیقاتی افق اندیشه‌های درخشان تبریز در نشست «بررسی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه» که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه نشستی در حوزه چالش‌های کتاب‌خوانی و مطالعه بود که با حضور اساتید این حوزه برگزار شد و چالش‌ها و عوامل موثر در کاهش یافتن سرانه مطالعه و کتابخوانی مورد بحث قرار گرفت و از زوایای مردم شناسی، جامعه شناسی و ساختاری این موضوع تحلیل شد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش سرانه کتابخوانی در قشرهای مختلف به‌ویژه در جامعه هدف دانش آموزان و دانشجویان باشد .

حال و هوای نمایشگاه کتاب تبریز

نشست مصائب غزه برگزار شد

نشست مصائب غزه با حضور جوانان انقلابی در پاویون غزه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد.

"زینب علی اشرفی" فعال حوزه فلسطین، در این نشست گفت: جوانان فلسطینی که امروز مقابل صهیونیست ها می‌ایستند، روزی سنگ بر دست داشتند اما حالا با موشک به مصاف ارتش اسرائیل غاصب می روند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طی ۷۵ سال اشغالگری خود از هیچ جنایتی در حق مردم فلسطین فرو گذار نکرده، افزود: اگر طوفان الاقصی در هفتم اکتبر اتفاق افتاد یک پاسخ قاطعانه به این جنایت ها بود که هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

در این نشست شرکت کنندگان به بحث و بررسی در رابطه با قیام طوفان‌الاقصی پرداختند.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، یازدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و نخستین نمایشگاه بین‌المللی عفاف و حجاب از هفدهم تا بیست و یکم آبان‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تبریز در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha