۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85286465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهدیدهای نظامی آمریکا، عامل افزایش تنش در شبه جزیره کره

تهران - ایرنا - کارشناسان چینی می گویند که تهدیدهای نظامی آمریکا علیه کره شمالی سبب افزایش تنش ها در شبه جزیره کره می شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا از نشریه چینی "گلوبال تایمز"، کارشناسان چینی معتقدند که بهترین راه حل مسئله شبه جزیره کره کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد و توقف تحریکات و تهدیدات نظامی آمریکا علیه کره شمالی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۱۸ آبان) در دیدار با «پارک جین» همتای کره جنوبی خود، همکاری نظامی نزدیک بین بین کره شمالی و روسیه محکوم کرد.

وی در مورد حمایت از «برنامه های موشکی بالستیک، فناوری هسته ای و ظرفیت پرتاب فضایی کره شمالی» ابراز نگرانی و ادعا کرد که واشنگتن و سئول به تلاش های خود برای شناسایی، افشا و مقابله با معاملات نظامی مسکو و پیونگ یانگ ادامه خواهند داد.

بلینکن با اشاره به نفوذ چین بر کره شمالی، اظهار داشت که پکن باید از نفوذ خود برای ایفای نقش سازنده ای در متقاعد کردن پیونگ یانگ به توقف اقدامات غیرمسئولانه و خطرناک استفاده کند.

«لو چائو» محقق آکادمی علوم اجتماعی لیائونینگ با توجه به اظهارات اختلاف افکنانه بلینکن گفت: ادعاهای بلینکن در مورد همکاری نظامی احتمالی بین کره شمالی و روسیه همه بر اساس ذهنیت بوده و تایید نشده اند.

وی افزود: بر اساس داده های سازمان های اطلاعاتی و عکس های ماهواره ای کشتی های کانتینری، شواهد ارائه شده توسط واشنگتن و اتهامات او فاقد هرگونه اطلاعات پشتیبانی قوی است.

لو خاطرنشان کرد: بهترین راه حل برای کاستن نگرانی های بلینکن از همکاری احتمالی نظامی بین کره شمالی و روسیه؛ کاستن از تهدید های نظامی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی علیه پیونگ یانگ است . تنها باید از راه مذاکرات صلح آمیز برای حل اختلافات منطقه ای بهره برداری کرد.

وی افزود:اظهارات بلینکن در طول سفر خود به کره جنوبی به حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره کمک نمی کند، بلکه در خدمت تحقق هدف خود آمریکا است و در این بین سئول نیز به مهره ای راهبردی ژئوپلیتیک آمریکا تبدیل شده است.

«یانگ جیو» محقق ارشد موسسه مطالعات بین‌المللی چین گفت: هر کشور مستقلی حق دارد در چارچوب منافع ملی خود با سایر کشورها، چه به صورت دوجانبه یا چندجانبه، همکاری نظامی انجام دهد.

وی افزود: پیونگ یانک به کره جنوبی، ژاپن و آمریکا به‌عنوان بلوکی مشابه روابط چین با روسیه و کره شمالی نگاه می‌کند، اما باید بگویم که آمریکا برداشت نادرستی از چین دارد که باعث می‌شود انتظارات نادرستی از چین داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha