تاکید پیونگ یانگ بر روابط محکم خود با روسیه باوجود هشدارهای آمریکا

تهران- ایرنا- کره شمالی اعلام کرد روابطش با روسیه باوجود هشدارهای آمریکا درباره انتقال سلاح جنگی، محکم و قوی باقی خواهد ماند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، در بیانیه ای که از سوی سخنگوی وزارت امورخارجه کره شمالی منتشر شده است پیونگ یانگ همچنین تاکید کرده آمریکا باید به واقعیت جدید افزایش روابط میان کره شمالی و روسیه عادت کند.

آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته در سئول گفت روسیه در حالی برای برنامه های نظامی کره شمالی تکنولوژی و پشتیبانی فراهم می کند که پیونگ یانگ در تلاش برای پرتاب ماهواره نظامی دیگری است. وی همچنین بر اهمیت نقش سازنده چین درحالی که به نظر می رسد پیونگ یانگ در حال نزدیک تر شدن به مسکو است، تاکید کرد.

پس از گفت و گو میان پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی و همتای آمریکایی اش، بلینکن خاطرنشان کرد دو طرف درباره راه هایی برای افزایش فشار بر مسکو برای ارسال نکردن تجهیزات نظامی به پیونگ یانگ گفت و گو کردند.

از سوی دیگر پیونگ یانگ اظهارت بلینکن را غیرمسئولانه و تحریک آمیز خواند که تنها به افزایش تنش های سیاسی خطرناک و نظامی در شبه جزیره کره و منطقه منجر شده است.

مذاکرات میان دو دیپلمات ارشد کره جنوبی و آمریکا در پی انتشار خبر تامین مهمات نظامی از سوی کره شمالی برای روسیه در جنگ اوکراین صورت گرفت.

همکاری نظامی میان روسیه و کره شمالی از ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) پس از دیدار کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه صورت گرفت.

مقامات کره جنوبی معتقدند با توجه به کمک های فنی مسکو، کره شمالی آماده پرتاب سومین ماهواره جاسوسی نظامی خود است. تلاش های دیگر کره شمالی در ماه های مه (اردیبهشت/ خرداد) و اوت (مرداد/ شهریور) در این زمینه شکست خورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha