طوفان الاقصی تجلی بزرگ اندیشه و گفتمان مقاومت است

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: طوفان الاقصی تجلی بزرگ اندیشه و گفتمان مقاومت مبتنی بر باورهای دینی بوده و می توان آن را «الهیات مقاومت» نامید که مبانی خداشناختی آن تمرکز بر باور به حاکمیت الله در همه اضلاع زندگی، اعتقاد به تدبیر امور از سوی حق، حرکت در راه خدا و جلب رضایت الهی و توجه به نقش سنت‌های الهی در تغییر سرنوشت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه هایی نمازجمعه این هفته قصرشیرین با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه، افزود: مبانی معرفت‌شناختی الهیات مقاومت، واقعی دانستن گزاره‌هایی چون مبارزه با ستم و ستمگری و دوری از طاغوت و کمک به مظلوم و تلاش برای رهایی آنان از ستم و مبانی انسان‌شناختی آن، مصاف جنگ اراده‌ها، عزم‌ها و همت‌ها است و هر طرف اراده‌ قوی تری داشته باشد، غالب خواهد بود.

وی اظهار کرد: گفتار و رفتار حماسه‌آفرینان این روزهای رزمندگان میدان و مردم غیور فلسطینی گویای انس این عزیزان با روح مقاومتی است که تنها از گفتمان عزتمندانه فرهنگ عاشورا و نهضت کربلا برمی‌خیزد هرچند که از نظر فقهی، بر مدار مکتب فقهی تشیع منطبق نیستند.

خطیب جمعه قصرشیرین افزود : در حالی که جامعه جهانی جنایات اسرائیل را محکوم کرده و طرح‌های مختلفی برای پایان دادن به بحران کنونی ارایه شده، سردمداران رژیم صهیونیستی در طول چند روز گذشته بارها اعلام کرده‌اند، حاضر به پذیرش میانجیگری برای پایان دادن به حملات به مردم غزه نیستند و این مسأله مورد توجه مقامات ارشد روسیه قرار گرفته است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: بحران روابط اسرائیل و روسیه به تدریج در حال تعمیق است و ناراحتی بزرگ رژیم صهیونیستی از استقبال روسیه از هیئت بلندپایه جنبش «حماس» در این مقطع از طریق رسانه‌ها آشکار شده و با این حال، از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی بیش از هر کس دیگری به‌خوبی آگاه است که قدرت مانور سیاسی و دیپلماتیکش در قبال مسکو محدود شده و با توجه به این‌که با چالش‌های منطقه‌ای زیادی مواجه است، نمی‌توان به سمت مقابله به‌مثل و تشدید تنش با روسیه حرکت کند.

وی گفت: دیدار مهم جنبش حماس از مسکو، از نظر ابعاد، زمان و پیام‌ها، نقطه عطف مهمی در حمایت‌های بین‌المللی از آرمان فلسطین و تلاش مقاومت برای سدکردن راه اسرائیل و نقشه‌های آن در منطقه محسوب می‌شود که پشت پرده سیاست تنش‌آفرینی آمریکا در شبه جزیره کره نگاهی به تحولات اخیر شبه جزیره کره نشان می‌دهد که آمریکا رزمایش‌های مختلف خود را با کره جنوبی افزایش داده است.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به توانمندی جبهه مقاومت در جنگ غزه، اضافه کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنان دبیر کل حکیم و شجاع حزب‌الله مورد توجه و تأکید قرار گرفته است و سخنان اخیر سیدحسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده و این هشدارها را می‌توان اینگونه بیان کرد که توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفا در حد بازدارندگی نیست.

حجت الاسلام صالحی گفت: بازخوانی حماسه‌آفرینی‌های حزب الله لبنان در جنگ ۳۳روزه، به‌وضوح نشان می‌دهد قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصر به فرد و برهم‌زننده تعادل و محاسبات دشمن است و خطوط قرمز جبهه مقاومت در سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به‌صورتی آشکار مطرح شده که یکی پایان جنگ و دیگری پیروزی حماس در غزه است.

او افزود: جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راه‌ کنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌صراحت اعلام نخواهد کرد که این یکی از قواعد اصلی نبرد است‌ و جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد خواهد بود و فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند ودر این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی دومین جنایتکار جنگی جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقدام هایی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه از حضورحماسی مردم ولایتمداروانقلابی کردستان دراستقبال از رئیس جمهور قدردانی کرد و گفت: این حضور دستاورد بسیار مهم و حاوی پیام‌هایی برای واگراها و دلباختگان به غرب خواهدداشت.

او با اشاره به ۲۴ آبانماه روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است و در این میان، ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازاین رو، تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha