۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85287004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۱۰۰ خانه محیط زیست در لرستان

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبر: 85287004
فعالیت ۱۰۰ خانه محیط زیست در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۱۰۰ خانه محیط زیست در این استان با هدف مردمی‌سازی حفاظت از محیط زیست و افزایش مشارکت ها فعال است.

علی سالاروند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خانه های محیط زیست با هدف افزایش مشارکت های اجتماعی در راستای سیاست های ابلاغی و توسعه برون سپاری از سال گذشته بعنوان نخستین اقدام در این حوزه در استان راه اندازی شدند.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت خانه های محیطی زیستی در استان بیشترین فعالیت ها با رویکرد آموزشی پیگیری شده است اظهار داشت: در جهت رفع چالش های زیست محیطی استان با ارایه آموزش های مورد نیاز در راستای حفظ و حراست از محیط زیست استان با مشارکت عموم مردم اقدام شده است.

وی با بیان اینکه خانه‌های محیط زیست لرستان طی سال ۱۴۰۲ در سطح شهرها بخش‌ها و روستاهای استان‌، بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش در جوامع شهری، بومی و محلی، کلاس‌ها و نشست‌های آموزشی و ترویجی ارایه کرده اند عنوان کرد: در حال حاضر بخش اعظم فعالیت‌های این مراکز جهت امور آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور پیشگیری از تهدید علیه بهداشت عمومی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

سالاروند افزود: بخش اعظم خانه‌های محیط زیست لرستان در سطح مراکز خدمات جهاد کشاورزی و دانشگاه‌های استان و دفاتر تسهیلگری ایجاد شده‌اند که خانه‌های محیط زیست جهاد کشاورزی نسبت به ارایه آموزش و نشست‌های متعددی در زمینه تببین مضرات کاه وکلش سوزی و آتش‌زدن بقایای گیاهی، فواید تهیه کمپوست خانگی، تبیین عدم رهاسازی ظروف سموم و سایر پسماندها در اراضی کشاوزی، لزوم تولید محصولات سالم، صیانت از امنیت غذایی، تفکیک از مبدا پسماند و مضرات آبیاری با فاضلاب مزارع به کشاورزان، اقدام نموده‌ است.

سالاروند با تاکید بر اینکه خانه‌های محیط زیست در جهت پیشبرد اهداف سازمان حفاظت محیط زیست فعال شده اند عنوان کرد: در این راستا تلاش می شود که بسیاری از عوامل تهدید کننده علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی پیشگیری و فرهنگ سازی های لازم در سطح جوامع محلی انجام شود.

وی با اشاره به ظرفیت خانه های محیط زیست در جهت حفظ و حراست از محیط زیست پیرامون بیان کرد: خانه های محیط زیست طی یکسال گذشته تجربیات موفقی کسب کرده اند و امید است که با توجه به ظرفیت های متعدد استان در حوزه فعالیت خانه های محیط زیست اقدامات موثری بیش از گذشته حاصل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha