مدیرکل راه و شهرسازی سمنان: رسانه‌ها نقش تسریع‌گری در پاسخگویی دارند+ فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: سرعت انتقال اطلاعات در تسریع در امر پاسخگویی موثر است و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی طباطبایی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان افزود: رسانه در تسریع اطلاع‌رسانی از مطالبات موثر است و هر چه سرعت انتقال اطلاعات افزایش یابد، دستیابی به نتیجه‌های مدنظر تسریع می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد رضایتمندی در جامعه با کمک رسانه ها گفت: ارایه اطلاعات و اطلاع‌رسانی‌ به مردم منجر به رضایتمندی می‌شود و نقش تخصصی در تحقق این رویکرد بر عهده رسانه‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان به اجرای نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها نیز برای هماهنگی بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف برای پیشبرد هدف و تحقق طرح نهضت ملی مسکن دارای تکالیفی در حوزه اطلاع‌رسانی هستند و بدون نقش‌آفرینی آنان اهداف مدنظر محقق نمی‌شود.

وی ابراز کرد: حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی گسترده است و اجرای طرح نهضت ملی مسکن و حمل و نقل، تامین اراضی و تامین مالی برای اجرای طرح‌ها از جمله وظایف این وزارتخانه در استانها است.

حسینی طباطبایی ادامه داد: تامین اراضی برای ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن و تامین مالی با تخصیص تسهیلات در اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان در دست پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی به افراد واجد شرایط برای ثبت‌نام و مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند همراهی رسانه‌ها برای تحقق اهداف طرح، کمک به خانه‌دارشدن مردم و تکمیل فرآیندهای لازم است.

وی تصریح کرد: حوزه مسکن تک بعدی نیست و دستگاه‌های مختلف مانند میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه تامین زیرساخت‌های ارتباطی، و وزارت نیرو در زمینه زیرساخت‌های آب و برق باید همراهی لازم را داشته باشند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان نیز با ابراز خرسندی از نگاه مطلوب مدیرکل راه و شهرسازی استان به رسانه و اطلاع‌رسانی در راستای عمل به فرمایشهای رهبر معظم انقلاب و تاکیدهای رییس جمهور دولت مردمی تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های استان با رسانه‌ها با هدف شفافیت و تبیین فعالیت‌ها و دستاوردها به شیوه هنرمندانه باید بیش از پیش تقویت شود.

سعید صادقی مقدم افزود: مجموعه ایرنا در استان سمنان نیز در این بین با وجود همه کمبودها، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پای کار است و از پیگیری مطالبه‌های بحق مردم نیز غافل نخواهد شد.

وی آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان سمنان را برای همکاری و تعامل دوسویه با اداره کل راه و شهرسازی اعلام و اظهار امیدواری کرد: اطلاع‌رسانی اقدام‌های دولت سیزدهم در استان به خصوص در بخش‌هایی از جمله نهضت ملی مسکن و طرح واگذاری زمین در راستای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

استان پهناور سمنان با هشت شهرستان دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی است، به طوری که ۲ شهرستان شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و بقیه شهرستان‌ها زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha