استاندار کرمانشاه: خانه های طرح مسکن ملی استان با کیفیت ساخته شود

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه پروژه‌های مسکن ملی را گامی مهم برای دسترسی مردم به خانه ارزان دانست و بر ضرورت شتاب در پیشبرد پروژه‌ها با رعایت حفظ کیفیت کار تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» روز شنبه در جریان سفر شهرستانی به جوانرود و در حاشیه سرکشی از طرح های مسکن ملی این شهرستان از ۲ پروژه ۵۳۱ و ۲۵۰ واحدی مسکن ملی دیدن و آخرین وضعیت پیشرفت آنها را بررسی کرد.

استاندار کرمانشاه در این سرکشی بر اهتمام دولت برای شتاب بخشی به خانه سازی در کشور و اجرای نهضت ملی مسکن مطابق برنامه و قول رییس جمهور به مردم تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه نیز طی گزارشی اعلام کرد: این پروژه با زیربنای ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۱۱ بلوک در حال اجرا است.

«شمس الله خدادادی» افزود: این پروژه ۲۵۰ واحدی با ۹ بلوک ۶ طبقه و پیلوت و ۲ بلوک پنج طبقه و پیلوت در حال اجرا است.

وی با یادآوری امکان سنجی انجام شده و مساحت هر واحد ۸۶ متر مربعی ۲ خوابه گفت: بنیاد مسکن به عنوان مجری پروژه حدود ۳۰ میلیارد ریال از منابع داخلی خود برای مردم به صورت رایگان هزینه خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه گفت: عملیات اجرایی این پروژه سه ماه پیش آغاز شده و پیشرفت فیزیکی آن ۹ درصد است و بانک مسکن نیز تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی را برای آن فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا؛ پروژه مسکن ملی ۵۳۱ واحدی جوانرود در مساحت ۴۶ هزار متر مربع و با زیربنای ۶۵ هزار متر مربع اجرایی می شود. این مجموعه دارای ۱۹ بلوک مسکونی است. در هر طبقه ۴ واحد جانمایی شده و هر واحد به طور متوسط دارای ۸۷ متر مربع زیربنا است.

این مجموعه ۵۳۱ واحدی دارای امکاناتی از قبیل پارکینگ روباز و مسقف و انباری به تعداد واحدها و محوطه فضای سبز و بازی کودکان است.

پروژه ۲۵۰ واحدی مسکن ملی شهر جوانرود هم در مساحت ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع اجرا می شود. این مجموعه دارای ۱۱ بلوک مسکونی ۹ طبقه و ۵ طبقه است که در هر طبقه ۴ واحد جانمایی شده و هر واحد به طور متوسط دارای ۸۶ متر مربع زیربنا است.

این مجموعه دارای امکاناتی از قبیل پارکینگ روباز و مسقف و انباری به تعداد واحدها و محوطه فضای سبز و بازی کودکان است.

سفرهای شهرستانی استاندار کرمانشاه در سال ۱۴۰۲ با رویکرد جدیدی انجام و مشکلات و دغدغه های اصلی هر شهرستان با حضور معاونان استاندار، مدیران استان و شهرستان و صاحب نظران آن حوزه بررسی و پیگیری می‌شود.

در سفر امروز معاونان استاندار هم حضور دارند و مسایل و طرح‌های حوزه خود را بررسی و جمع‌بندی آن را در جلسه شورای اداری شهرستان جوانرود ارایه می‌کنند و در نهایت به صورت مصوبات عملیاتی در خواهد آمد.

بخش عمده اقدامات کارشناسی هم در جلسات و بازدیدهای تیم های اعزامی استاندار در روزها و هفته‌های گذشته و پیش از سفر انجام شده است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha