نگرانی غرب از گسترش روابط نظامی روسیه- کره‌شمالی

تهران – ایرنا – سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اتهام‌های مطرح شده از سوی طرف‌های غربی مبنی بر داشتن روابط و همکاری‌های غیرقانونی نظامی و فنی این کشور با کره شمالی را رد کرد و آنرا بی‌اساس خواند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، «ماریا زاخارووا» اعلام داشت: اتهام همکاری «غیر قانونی فنی - نظامی» بین روسیه و کره شمالی که از سوی جمعی از (کشورهای) غربی مطرح می شود، بی پایه و اساس است.

وی افزود: روسیه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را بنا بر تعهدات بین المللی خود، به طور مسئولانه اجرا می کند و این امر مانع از توسعه روابط دیرینه، سنتی و بلند مدت دوستانه خود با همسایگانش از جمله کره شمالی، نمی شود.

زاخارووا با تاکید بر اینکه هیچ کس به واشنگتن و توکیو مجوز و قدرت تحقیق نداده است، در مقابل، ایالات متحده آمریکا و متحدانش را به نقض قوانین، هنجارهای بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد که کی‌یف را با تسلیحات نظامی تغذیه کرده و باعث ادامه خونریزی ها می شوند.

تاس گزارش داد: به تازگی نیز سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برخی شایعه ها که واشنگتن ادعا کرده بود پیونگ یانگ کمک نظامی به مسکو می کند را رد کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha