مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت کنند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان، خواستار حمایت مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و گفت: این حمایت ها در نهایت سبب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کردستان اظهار کرد: محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام آور باشد و بی شک این عوامل می تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه ترغیب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت خواندن و مطالعه حرکت کنیم تا جامعه‌ای رو به رشد داشته باشیم، گفت: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تاکید کرد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه‌مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این آیین با اشاره به فرهنگی بودن استان، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده است که امیدواریم با استقبال مطلوب مخاطبان همراه باشد.

مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی حمایت کنند


معصومه حسنی خونسار، حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می‌شود.

در این آیین از پوستر ویژه هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور که از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه سال جاری برگزار می شود رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha