مخاطرات پروژه‌ها قبل از اجرا درنظر گرفته شود

گرگان- ایرنا- نماینده مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای پروژه‌ها، پیوست مدیریت بحران در استان گلستان مورد نظر باشد و تمام مخاطرات آنها درنظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، رضا آریان پور شامگاه شنبه در جلسه مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان های گالیکش، گنبدکاووس و کلاله پیشگیری را برای مقابله با مخاطرات استان بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: هرساله با مخاطرات تکراری مواجه بوده و متحمل زیان می شویم.

وی افزود: پس از دور نخست سفر رییس جمهور دولت سیزدهم به گلستان تاکنون اقدامات خوبی انجام شده اما نیاز به توجه بیشتر برای پیشگیری از مخاطرات در استان است.

سرپرست فرمانداری گالیکش هم برآورد اولیه خسارت سیل اخیر به بخش های مختلف این شهرستان را ۱۲۰۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۱۲۰ خانه در بخش لوه و ۱۱۵ خانه روستایی در بخش مرکزی و پل ارتباطی ورودی شهر گالیکش در سیل اخیر خسارت دید.

ابوالفضل میرنیا استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، تجهیز سالن مدیریت بحران گالیکش و ایجاد ۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع را خواستار شد.

فرماندار گنبدکاووس هم گفت: لایروبی ۸۸ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های این شهرستان برای مهار سیلاب ضروری است.

مهدی دهرویه افزود: سیل اخیر به روستای عباس آباد شهرستان گنبدکاووس خسارت زد که از جمله آن خسارت به ۲۴ واحد مسکونی است.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله نیز بیان کرد: سیل اخیر بیش از هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد کرد لذا خواستار اختصاص اعتبارات ملی برای پیشگیری از سیلاب در منطقه هستیم.

مخاطرات پروژه‌ها قبل از اجرا درنظر گرفته شود

به گزارش ایرنا، رییس سازمان مدیریت بحران به منظور بررسی آخرین وضعیت خسارات سیلاب اخیر گلستان به شرق استان سفر کرد و از روستاهای سیل زده ‌«عباس آباد» گنبدکاووس و «اجن قره خوجه‌» گالیکش، پل آسیب دیده ورودی شهر گالیکش و محله سیل زده شهر کلاله بازدید و با برخی از سیل زدگان به گفت و گو نشست.

براثر بارش شدید و رگباری باران عصر و شامگاه دیروز سه‌شنبه ۱۶ آبان و جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های شرق استان از جمله گالیکش، مینودشت، کلاله و آزادشهر، ۲ کشته و خسارت مالی به بخش‌های مسکونی، کشاورزی و راه‌های ارتباطی شده است.

اکنون با فروکش کردن سیلاب در منطقه، کار پاکسازی آثار آن از پنجشنبه با مدیریت بحران استانداری و به کار گیری نیروهای امدادرسان جمعیت هلال احمر، گروه‌های فنی راهداری، نیروهای محلی و بسیجی، دامپزشکان، نیروهای آب و فضلاب، اعزام کار شناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهادکشاورزی، آغاز شده است.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان و نمونه بازر آن را می‌توان به سیل مرداد سال ۱۳۸۰ با بر جای گذاشتن ن بیش از ۵۰۰ کشته و به عنوان پُر تلفات‌ترین سیل ایران و سیلاب روز پایانی سال ۱۳۹۷ و ابتدای سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت مالی و ۱۱ کشته اشاره کرد.

استان گلستان دارای اقلیم متنوع اعم از ساحل دریا، جنگل، کوهستان، دشت و بیابان است و اختلاف ارتفاع زیاد زمین های آن باعث پدید آمدن شیب های تند و دره های عمیق شده که به تبع آن سیلاب های کوچک هم قدرت تخریبی بالایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha