۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85287953
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۱۷ نفر داوطلب نمایندگی خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان شدند

رشت- ایرنا - سخنگو و دبیرستاد انتخابات گیلان گفت: ۱۷ نفر داوطلب نمایندگی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه این استان شدند.

جواد شفیعی ثابت شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ نفر با مراجعه به فرمانداری قم، چهار نفر در فرمانداری رشت و ۲ نفر با مراجعه به وزارت کشور داوطلب نمایندگی خبرگان رهبری در استان گیلان شدند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان با بیان اینکه از مجموع ثبت نام شدگان ۱۶ نفر متاهل و یک نفر مجرد است، اضافه کرد: پنج نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ ، هشت نفر در گروه سنی ۵۱ تا ۶۰ و چهار نفر ۶۱ تا ۷۰ سال هستند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ نفر سابقه داوطلبی انتخابات در مجلس خبرگان رهبری را دارند و پنج نفر از سابقه داوطلبی برخوردار نیستند ضمن اینکه سه نفر از داوطلبان دوره جدید انتخابات خبرگان رهبری در گیلان، نمایندگان‌ فعلی هستند.

نام‌نویسی از داوطلبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری که از ۱۴ آبان آغاز شده بود ساعت ۱۸ امروز پایان یافت، داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برای ثبت‌نام علاوه بر حوزه انتخابیه خود می‌توانستند به وزارت کشور و فرمانداری قم نیز برای نامنویسی اقدام کنند.

استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری چهار نماینده و در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده دارد؛ ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری به همراه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha