۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبر: 85288178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری بیش از ۱۰۰ معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در لندن

تهران- ایرنا- در پی تظاهرات شماری از حامیان فلسطین در لندن در اعتراض به جنایات اسرائیل، پلیس این شهر از دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر از معترضان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در جریان تظاهرات در لندن برای آتش بس جنگ میان اسرائیل و حماس، ۱۲۶ نفر از معترضان حامی فلسطین دستگیر شدند.

در جریان این اعتراضات بیش از ۳۰۰ هزار نفر به خیابان آمده و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار آتش بس فوری و توقف جنایات رژیم صهیونیستی شده بودند.

پلیس در توجیه دستگیری گروه های حامی مردم غزه اعلام کرده است که برخی از آنها صورت خود را پوشانده بودند و آتش بازی به راه انداختند.

گفته می شود همزمان با این اعتراضات، برخی اعضای گروه راست افراطی و فاشیست نیز به خیابان های لندن آمده و ضمن سردادن شعارهای نژادپرستانه تلاش می‌کردند خود را به «سنوتاف»، سازه‌ای نمادین مقابل ساختمان دفتر نخست وزیر انگلیس که یادآور قربانیان جنگ‌های جهانی است نزدیک کنند، اما با دخالت نیروهای پلیس کار به درگیری کشیده شد.

گزارش‌ها حاکیست که این حرکت اعتراضی از سوی تامی رابینسون بنیانگذار یک تشکیلات راست افراطی موسوم به لیگ دفاعی انگلیس برنامه‌ریزی شده است که در چندین نوبت به دلیل جرائم نژادپرستانه بازداشت شده است. براساس گزارش پلیس، ۸۲ نفر از معترضان راست افراطی در مرکز لندن دستگیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha