افزون بر هزار مقاله به کنگره بین المللی جمعیت پایدار در بجنورد ارسال شد

بجنورد- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: یکهزار و ۳۰۰ مقاله و اثر هنری به نخستین کنگره بین المللی جمعیت پایدار و آینده مطمئن در بجنورد ارسال شده است.

دکتر بهرام بیباک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این آثار در محورهای جوانی جمعیت، ترویج زایمان طبیعی، سلامت زنان و مردان، مراقبت‌های پیش از بارداری، دوران بارداری و زایمان به دبیرخانه این کنگره بین المللی ارسال شده است.

وی افزود: آثار هنری این کنگره مربوط به هنرهای ترسیمی، تجسمی، ادبیات، عکس، نماهنگ، کاریکاتور و مستند است.

بیباک ادامه داد: مقالات علمی این کنگره نیز در حوزه هوش مصنوعی و فناوری های نوین و جمعیت، سیاست های جمعیتی، حقوق باروری، پایداری جمعیت و توانمندی زنان، رویکردهای نوین در نازایی و پیشگیری از سقط است که آثار برگزیده به صورت سخنرانی و پوستر ارایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار برگزیده ۲۴ آبان ماه امسال معرفی و تقدیر خواهند شد، گفت: بر اساس اعلام کمیته‌های علمی و ارزیابی این جشنواره، آثار دریافت‌شده از جنبه‌های هنری و علمی سطح مطلوبی برخوردارند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: مقالات ارسالی به این کنگره بین المللی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه خواهد شد.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha