۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85288570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۰هزار تن کود شیمایی بین کشاورزان بوشهری توزیع شد

بوشهر- ایرنا - مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال ۱۰ هزار و ۲۷۵ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، "خسرو عمرانی" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان کود پنج هزار و ۸۶ تن در شهرستان دشتستان، یکهزار و ۳۶۷ تن در شهرستان دشتی، ۹۱۶ تن در شهرستان بوشهر، ۶۰۳ تن در شهرستان تنگستان، ۷۳۸ تن در شهرستان دیر، یکهزار و ۱۰۶ تن در گناوه، ۲۳۹ تن در شهرستان دیلم، ۷۵ تن در شهرستان جم، ۶۰ تن در شهرستان کنگان و ۸۵ تن در شهرستان عسلویه توزیع شده است.

وی افزود: تاکنون در سال‌جاری ۳۵ درصد کل سهمیه ابلاغی به استان تحویل کارگزاران شده است.

عمرانی یادآورشد: هم‌اکنون ۲۲ استان کشور از نظر سهمیه کود شیمیایی اوره زیرپوشش مجتمع پتروشیمی پردیس عسلویه قرار دارند و کود اوره مورد نیاز با توجه به گستره زمین‌های کشاورزی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر حمل می‌شود.

قیمت کود تغییری نکرده است

وی ادامه داد: قیمت کودهای یارانه‌ای هیچ تغییری نکرده است و همانند قیمت سال گذشته در حال توزیع است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: کودهای پایه برای کشت پاییزه باید به‌موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی گفت: کشاورزان برای تهیه کود باید به سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند و با توجه به سطوح اراضی کشاورزی و الگوی کشت که در اختیار آن‌هاست حواله تحویل کود صادر می‌شود.

عمرانی افزود: انواع کود شیمیایی از طریق ۴۰ کارگزاری فعال اتحادیه تعاون روستایی، تعاونی تولید و بخش خصوصی خریداری و بین کشاورزان استان بوشهر توزیع می‌شود.

وی گفت: اراضی کشاورزی و باغی استان ۲۵۲ هزار هکتار است که هم‌اکنون ۵۲ هزار و ۴۵۹ بهره‌بردار با تولید سالانه ۹۱۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر فعال هستند و کود مورد نیاز آنها نیز تامین و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha