۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85538227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط برخورداری کشاورزان بوشهری از کود یارانه‌ای اعلام شد

بوشهر-ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: تمامی کشاورزانی که اطلاعات آنان در سامانه جامع پهنه بندی ثبت و الگوی کشت را رعایت کنند کود یارانه‌ای در اختیار آنها قرار می‌گیرد .

خسرو عمرانی روز شنبه در گفت و گوب ایرنا اظهار کرد: کشاورزان به‌طور متوسط تنها ۳۰ درصد قیمت تمام شده کودهاییارانه‌ای را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از محل یارانه‌های دولتی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: برای نمونه قیمت تمام شده یک کیسه۵۰ کیلوگرمی کود اوره برای دولت بالغ بر هفت تا هشت میلیون ریال تمام می‌شود؛ درحالی‌که قیمت فروش آن به کشاورز نزدیک به ۲ میلیون ریال است و مابقی آن دولت به بخش کشاورزی پرداخت می‌کند تا در قبال آن تولید محصولات اساسی کشاورزی رشد و رونق پیدا کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: نتیجه این روند در رشد خوب تولید گندم در سال جاری و خودکفایی کشور در این زمینه مشاهده شد.

عمرانی ادامه داد: توزیع کود یارانه‌ای در کشور می‌تواند به عنوان یک ابزار مهم برای حمایت از کشاورزان و بهبود تولیدات کشاورزی استفاده شود و این اقدام می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا هزینه‌های خرید کود را کاهش دهند و بتوانند بهترین تولیدات را داشته باشند.

وی گفت: توزیع کود یارانه‌ای می‌تواند به کشاورزان کمک کند تا به شکل مستقیم هزینه‌های تولید خود را کاهش و در نتیجه قیمت محصولات خود را هم کنترل کند.

عمرانی افزود: همچنین با ارائه کودهای با کیفیت و مناسب، می‌توان به بهبود عملکرد محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری آن‌ها کمک کرد.

بیشتر بخوانید

سهمیه کود کشاورزی یارانه‌ای به استان بوشهر ۳۸ هزار تن اعلام شد

۸۷ درصد از برنامه کودی استان بوشهر محقق شد

بیش از ۲۴ هزار تن کود کشاورزی در استان بوشهر توزیع شد

وی اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و ۳۵ فقره حواله الکترونیکی توزیع کود یارانه‌ای از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی در استان به منظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند، مصرف بهینه کود کشاورزی، حذف واسطه‌ها و حواله‌های فیزیکی صادر شده است.

عمرانی گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز ۲۹ هزار ۲۱۲ فقره حواله الکترونیکی به میزان ۲۹ هزار و ۵۴ تن انواع کودهای کشاورزی شامل ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان استان بوشهر توزیع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha