استان اردبیل بیش از یک هزار جانباز شیمیایی دارد

اردبیل - ایرنا - دبیر جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی استان اردبیل گفت: این استان یک هزار جانباز شیمیایی دارد و برای پیشگیری از صدمات ناشی از جراحت شیمیایی دوره آموزشی برای خانواده جانبازان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، سردار غلامعسگر کریمیان روز یکشنبه در جلسه هماهنگی دوره آموزشی ویژه جانبازان شیمیایی استان اردبیل گفت: جمعیت هلال احمر استان در روزهای سخت همیشه در کنار مردم بوده و منبع آرامش و امنیت در شرایط بحرانی و بروز حوادث است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع جانبازان و ایثارگران در کشور بخصوص جانبازان شیمیایی اظهار کرد: ایثارگران سرمایه‌های معنوی کشور هستند و زندگی آنها می تواند الگو و سرمشقی برای جوانان امروز باشد.

فرمانده پیشین لشکر عاشورا با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیشتر رزمندگان و جانبازان از نیروهای مردمی‌بودند، گفت: در استان اردبیل بیش از هزار جانباز شیمیایی وجود دارد که ۱۵۰ نفر از آنها به خاطر صدمات جدی که دیده‌اند به عنوان شهید به حساب می‌آیند و لازم است خانواده‌های آنها آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از صدمات بیشتر یاد بگیرند.

سردار کریمیان گفت: در همین راستا و برای بهبود و ارتقای سلامت جانبازان شیمیایی ۱۵ تا ۱۷ آذر به مدت سه روز برنامه آموزشی برای ارتقا این جانبازان در استان برگزار خواهد شد.

امدادگران هلال احمر اردبیل در فعالیت‌های امدادی پیشتاز هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم در این جلسه با بیان اینکه اعضای جمعیت هلال احمر در تمامی‌بحران‌ها بیشتر از وظایف ذاتی خود پای کار هستند، اظهار کرد: اعضای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در تمامی سطوح جوانان، داوطلبان و امدادگران در قالب گروه‌ها و کانون‌های مختلف در دسته‌بندی‌های متفاوت فعال بوده و جزو سرآمدان استان هستند.

حمید قویدل ادامه داد: امدادگران هلال احمر استان در اتفاقات اخیر از جمله سیل و زلزله در مناطق مختلف کشور درخشش خوبی داشتند و در اولین جشنواره حضرت ابوالفضل (ع) در بخش معاونت امداد، لجستیک و عملیات تندیس ایثار را به خود اختصاص دادند که این موضوع اتفاق بسیار مهمی‌ برای جمعیت هلال احمر استان است.

وی در ادامه خدمت‌رسانی به جانبازان شیمیایی را از افتخارات جمعیت هلال احمر عنوان کرد و گفت: همه ما مدیون ایثارگران و جانبازان هستیم و جمعیت هلال احمر استان به دنبال کمک و ایفای نقش در بحث آموزش برای جانبازان شیمیایی است.

به گزارش ایرنا ، استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی است و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha