وقوع حوادث در اردبیل ۱۱ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: پارسال در مجموع وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در این استان در مقایسه با سال ماقبل آن ۱۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید قویدل روز دوشنبه در آیین نکوداشت خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل که در سالن فدک برگزار شد، افزود: برغم افزایش وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در این استان جمعیت هلال احمر با ارائه خدمات مناسب به حادثه‌دیدگان موفق عمل کرد.

وی اظهار کرد: نمونه بارز این خدمات حضور فعال امدادگران جمعیت هلال احمر اردبیل به عنوان اولین استان در زلزله خوی بود که در سخت‌ترین شرایط عملکرد بسیار خوب در کمک به هموطنان زلزله زده خوی انجام دادند.

وی همچنین با اشاره به حضور امدادگران هلال احمر استان در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ترکیه، بیان کرد: به اذعان رسانه‌ها و اهل فن امدادگران اردبیلی عملکرد موفقی در کمک به زلزله‌زدگان ترکیه داشتند ، طوری که امدادگران استان در زلزله ترکیه پنج نفر را زنده و ۱۹ جنازه را از زیر آوار خارج کردند و به بیش از ۹ هزار و ۲۵۷ نفر در جریان آواربرداری ساختمان‌های خسارت دیده از زلزله خدمات درمانی دادند.

قویدل ادامه داد: هلال احمر اردبیل ۲۲ کاروان سلامت به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان اعزام و پزشکان عمومی و متخصص به روستاییان و نیازمندان خدمات پزشکی و درمانی ارائه کردند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح همای رحمت سفره افطاری هم در نقاط مختلف استان پهن شد، گفت: اهالی خیر استان سال گذشته پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و حدود ۴۰ میلیارد ریال به صورت غیرنقدی به طرح‌های انسان‌دوستانه هلال احمر کمک کردند.

وی افزود: پارسال ۶۰ دوره تخصصی برای هزار و ۴۸۹ نفر از نجاتگران برگزار شد و امسال ارائه برنامه‌های آموزشی تخصصی در حوزه آموزش و بازآموزی مربیان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: سال گذشته امورات مربوط به ۲۲ نفر از نجاتگران استان که به درجه ایثار رسیده بودند، انجام شد.

قویدل همچنین از جذب راننده و نیرو برای داروخانه‌های هلال احمر اردبیل و خلخال در سال گذشته و پیگیری راه‌اندازی داروخانه هلال احمر گرمی در سال جاری خبر داد.

او اظهار کرد: در بحث خزانه پارسال هلال احمر استان در جذب کامل بودجه از خزانه موفق عمل کرد و ۶۳ درصد افزایش بودجه در بخش تملک دارایی عمرانی داشت.

وی بیان کرد: در جریان سیل‌های هفته‌های گذشته در شهرستان‌های گرمی ، بیله‌سوار و انگوت امدادگران هلال احمر موفق عمل کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل طرح‌های زمستانی و نوروزی هلال احمر با همکاری پلیس راهور ، ناجا ، اورژانس و راهداری را از دیگر طرح‌های اجرا شده ذکر کرد.

قویدل ادامه داد: در بخش جوانان هلال احمر استان نیز ۲۳۰ کانون در قالب کانون‌های جوانان ، دانشجویی، طلاب ، غنچه‌های هلال و طرح همتا فعالیت می‌کنند و تاکنون ۱۳ هزار و ۵۱۶ نفر در سامانه هلال احمر استان ثبت‌نام کرده‌اند.

آیین نکوداشت سراسری خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد تاسیس این جمعیت همزمان در استان اردبیل برگزار شد.

پخش کلیپ، اجرای سرود، تجلیل از امدادگران و جوانان نمونه از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha