پرداخت درآمدهای مالیاتی به شهرداریهای گناباد ۳۹ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی گفت:‌ درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان گناباد در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا شاکر رضا مریدی عصر یکشنبه در دیدار با فرماندار گناباد افزود:‌ میزان درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداریها و دهیاریهای این شهرستان از ۲۴۸ میلیارد ریال در هفت ماهه سال قبل به ۳۴۵ میلیارد ریال در مدت مشابه سالجاری افزایش یافت.

وی ادامه داد:‌ با تدابیر دولت سیزدهم و با همراهی قوای سه گانه مجریه، ‌ مقننه و قضاییه بر خلاف سالهای قبل، ۱۰۰ درصد درآمدهای مصوب مالیاتی در سطح کشور و به تبع استان خراسان رضوی محقق شد همچنین ۹۷ درصد درآمدهای این استان را درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی اظهار کرد:‌ مردم آگاهی کافی نسبت به هزینه کرد مالیاتهای دریافتی ندارند و تصور می کنند که بخش زیادی این مبالغ به طور کامل به تهران انتقال می یابد در حالی که مالیاتهای دریافتی صرف عمران نقاط مختلف شهری و روستایی می شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها هم اطلاع رسانی کافی در این زمینه انجام نمی دهند، تاکید کرد:‌ باید آگاهی عمومی مردم نسبت به این مساله افزایش یابد.

مریدی اضافه کرد: سهم شهرداریها از درآمدهای مالیاتی تا دی ماه سال ۱۴۰۰ سه درصد بود و از آن تاریخ به چهار درصد افزایش یافت.

وی خواستار استفاده از ظرفیت شهرداریها برای شناسایی مودیان مالیاتی در استان خراسان رضوی شد.

فرماندار گناباد هم گفت:‌ به دلیل استمرار معضل خشکسالی ۲۰ سال گذشته، از مجموع ۶۰۰ قنات این شهرستان ۲۰۰ قنات که برخی از آنها دارای ۲ هزار و ۴۰۰ سال قدمت بودند خشک شدند و دام های این شهرستان به یک پنجم کاهش یافته است.

رضا نصیری با اشاره به رتبه نخست گناباد در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در استان خراسان رضوی گفت:‌ شاخص این شهرستان در پرداخت تسهیلات فوق ۹۹ درصد است در حالی که شاخص فوق در این استان ۸۲ درصد است.

وی تصریح کرد:‌ شهرستان گناباد از نظر افتتاح واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا دهه فجر سال گذشته رتبه نخست استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده بود و هم اکنون در رتبه دوم قرار دارد و از برخی شهرستان های بزرگ استان نظیر مشهد هم جلوتر است و با واگذاری زمین های سایت ۲۴۰ هکتاری همه متقاضیان این شهرستان تا هفته آینده دارای زمین می شوند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha