۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۵:۵۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85289193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره وقوع تراژدی و فاجعه انسانی در غزه

تهران- ایرنا- کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره وقوع تراژدی و فاجعه انسانی در غزه هشدار داد و خواستار محافظت از غیرنظامیان شد.

به گزارش ایرنا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد «خواستار محافظت فوری از غیرنظامیانی است که در درگیری‌ها گیر افتاده‌اند؛ هم کسانی که برای خروج تلاش می‌کنند و هم کسانی که می‌خواهند در محل خود بمانند.»

این نهاد بین‌المللی افزود: خصومت‌ها در مناطق شهری پرجمعیت از جمله در اطراف بیمارستان‌ها ادامه دارد و جان هزاران انسان آسیب‌پذیر همچون کادر درمانی، بیماران، زخمی‌ها، نوزادان زودرس، افراد معلول و سالمندان را در مخاطره قرار داده است.

ویلیام شومبورگ رئیس هیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه گفت: یک تراژدی انسانی غیرقابل تحمل در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد. مردم هر روز و هر شب با ما تماس می‌گیرند و می‌گویند که از بیم کشته شدن نمی‌توان درهای خانه‌هایشان را باز کنند.

وی افزود: من به عنوان یک فعال در حوزه اقدامات بشردوستانه از اینکه نمی‌توانم به این درخواست‌ها پاسخ دهم احساس استیصال و ناامیدی می‌کنم. تیم ما حتی شرایط امنیتی ابتدایی برای رفتن به سمت شمال غزه را ندارد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین نسبت به شرایط ناامن و پرمخاطره تخلیه غیرنظامیان عمیقا نگرانی کرد و افزود: مردان، زنان و کودکان با تکان دادن پرچم‌های سفید ده‌ها کیلومتر راه را طی می‌کنند و از کنار اجسادی که در خیابان‌ها هستند، عبور می‌کنند و امکاناتی مانند غذا و آب ندارند.

این نهاد تاکید کرد: در حالی که غیرنظامیان همچنان از شمال به جنوب غزه حرکت می‌کنند صدها هزار انسان آواره فاقد پناهگاه، آب، غذا و امکانات بهداشتی و درمانی هستند. اوضاع به سرعت در حال نزدیک شدن به یک فاجعه انسانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha