اتحادیه «آلبا» برای محکوم کردن اسرائیل به کشورهای اسلامی پیوست

تهران- ایرنا- اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با حمایت از توافق‌های به دست‌آمده در نشست سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض، توقف فوری نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تحقیق درباره جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم اسرائیل را خواستار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، اتحادیه آلبا به طور قاطعانه» از توافق‌های نشست ۵۷ کشور اسلامی و عربی در ریاض پایتخت عربستان سعودی مبنی بر پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه حمایت کرد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد، تاکید کرد که این سازمان منطقه‌ای به حامیان «محکومیت تجاوز اسرائیل در نوار غزه، از طریق ارتکاب جنایت‌ها و نقض سیستماتیک حقوق بشر" و همچنین به درخواست برای توقف فوری عملیات کشتار اسرائیل می‌پیوندد.

این گروه متشکل از ۱۰ کشور آمریکای لاتین همچنین از درخواست «تکمیل تحقیقات در مورد جنایت‌های جنگی و جنایت‌ها علیه بشریت توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین» حمایت کرد.

آلبا با اشاره به اینکه وقایع غزه بیانگر «نسل کشی» و درگیری در این منطقه «یکی از بدترین فجایع انسانی» در این دوران است، اعلام کرد که به هر طرح ابتکاری که موجب توقف این جنگ شود، می‌پیوندد.

طبق این یادداشت رسمی، «آلبا همیشه از هرگونه ابتکار برای توقف کشتار غزه، احترام به قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل که ایجاد و استقلال کشور فلسطین را تضمین می‌کند، حمایت خواهد کرد».

عصر شنبه، شرکت‌کنندگان در اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض در بیانیه‌ای حملات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند و توقف فوری جنگ، شکستن محاصره غزه و ارسال کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه عربی اسلامی و بین المللی به این منطقه را خواستار شدند.

سران کشورهای عربی و اسلامی همچنین در بیانیه پایانی خود بر اهمیت درخواست از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات فوری درباره جنایت‌های جنگی و جنایت‌های علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی تاکید کردند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط رزمندگان حماس در پاسخ به جنایت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، رژیم اسرائیل حملات وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان آغاز کرده و بیش از ۱۱ هزار فلسطینی تاکنون جان خود را از دست داده و هزاران فلسطینی دیگر نیز از خانه‌های خود آواره شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha