۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85289560
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سلسله، پیشروترین منطقه لرستان در طرح کاشت مردمی نهال

خرم آباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: سلسله پیشروترین منطقه در طرح کاشت مردمی نهال استان لرستان بوده و از پارسال تاکنون چهار و نیم میلیون اصله نهال در این شهرستان کاشت شده است.

احسان لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال سه و نیم میلیون اصله نهال و امسال نیز تاکنون یک میلیون اصله نهال در این شهرستان کاشت شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سلسله رتبه نخست تولید نهال در استان را به خود اختصاص داده است، افزود: مردم منطقه کهمان با کاشت سه میلیون اصله نهال در اجرای این طرح مشارکت کم نظیری داشته اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه تاکنون اعتبار دولتی برای اجرای این طرح تخصیص داده نشده است، تاکید کرد: طرح کاشت نهال در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با مشارکت ۱۰۰ درصدی مردم در حال انجام است.

لطفی اضافه کرد: عمده نهال های کاشت شده در شهرستان صنوبر و گردو هستند و سهمیه لرستان در اجرای این طرح تولید ۳۰ میلیون اصله طی چهارسال بوده است که در این راستا هر سال تولید هفت و نیم میلیون اصله نهال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تنها مختص کشور ایران نیست، بلکه به کل دنیا با اسامی مختلف تعلق دارد، بر اساس این طرح قرار است تا پایان سال ۲۰۳۰ یک هزار میلیارد درخت تولید و کاشته شود.

وسعت اراضی ملی مرتعی و جنگلی شهرستان سلسله ۱۱۲ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha