رقابت هزار و ۵۰۰ گلستانی در مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

گرگان- ایرنا- سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به رقابت هزار و ۵۰۰ قصه‌گو در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: این مرحله از جشنواره در بخش‌های آیینی و سنتی، مدرن و کلاسیک، زبان اشاره، بخش بین‌الملل و ۹۰‌ ثانیه‌ای، ۲۳ و ۲۴ آبان در گرگان برگزار می‌شود.

الهه غیناقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از بررسی و پایش هزار و ۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه استان، ۴۰ قصه‌گو برای رقابت در مرحله اختتامیه دعوت می‌شوند.

وی افزود: رویکرد بیست و پنجمین دوره این جشنواره بین‌المللی، مردمی سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی است که با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار خواهد شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: داوری اولیه همه بخش‌های این جشنواره به پایان رسیده اما امکان ثبت‌نام در بخش ۹۰‌ ثانیه‌ای برای علاقمندان تا پایان آبان ماه وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای اشاعه فرهنگ قصه و قصه گویی و زنده نگه داشتن سنت‌های ایرانی اسلامی و بومی محلی، این رویداد فرهنگی بین المللی برگزار می شود.

وی بیان کرد: بخش ویژه این جشنواره شامل غزه با موضوع حمایت از کودکان فلسطین، سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، لبخند و نیروی انتظامی است که در این زمینه قصه هایی مرتبط گردآوری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha