۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85289787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در مدارس خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- اجرای طرح «یاریگران زندگی» روز دوشنبه در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی و دبیر شورای مبارزه مواد مخدر استان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی در مدرسه متوسطه یک فرزانگان بجنورد اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد و می توان با اقدامات فرهنگی همچون اجرای طرح «یاری گران زندگی» از این آسیب ها جلوگیری کرد.

حسین ناهیدی افزود: هدف از اجرای این طرح فرهنگی، ارتقای مهارت‌ هایی همچون نه گفتن به تعارف مواد مخدر و گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد است.

وی ادامه داد: در این طرح رویکرد بر این است که مشکلات دانش آموزان توسط همسالان شناسایی و با ارائه راهکار مناسب توسط دانش آموزان و همسالان حل شود.

ناهیدی با بیان اینکه خراسان شمالی در زمینه شیوع مصرف مواد مخدر وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: گرچه اقدامات گسترده در حوزه مقابله و درمان اعتیاد در حال اجرا است اما پیشگیری از این بلای خانمان سوز نیازمند همکاری و همدلی تمامی دستگاه های اجرایی است.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در مدارس خراسان‌شمالی آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین برای مقابله با این آسیب اجتماعی باید همه نهادها و سمن ها پای کار بیایند و نباید تنها به بودجه دولتی اکتفا کنیم.

در خراسان شمالی ۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی در مقطع متوسطه هستند.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دختر هستند، ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha