جشنواره ملی ذوالفقار در کرمان به کار خود پایان داد

کرمان - ایرنا - سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ذوالفقار با محوریت آشنایی با مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با معرفی نفرات برتر امروز (یکشنبه) در کرمان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ذوالفقار دانشگاه فنی و حرفه ای استان کرمان با حضور مدیران و مسئولان ملی، استانی و جمعی از دانشجویان سراسر کشور به میزبانی کرمان برگزار شد.

بنا بر اعلام دبیر این جشنواره، در مجموع سه هزار و ۱۵۰ اثر از ۳۱ استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امروز از برگزیدگان جشنواره ملی ذوالفقار در بخش های مختلف از جمله عکس، فیلم، موشن گرافیک، نقاشی، عکاسی و غیره در آیین اختتامیه این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

تولیدات هنری و فرهنگی این جشنواره حول محور مکتب شهید سلیمانی، جبهه مقاومت و تحولات منطقه بود که مدیران حاضر در این جشنواره در همین زمینه به سخنرانی پرداختند.

بخشی از مبارزات شهید سلیمانی/ اضافه شدن بخش علمی به جشنواره ذوالفقار

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این آیین گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با ویژگی های ازخودگذشتگی، اخلاص و سرباز ولایت بودن تا آخرین نفس از جهاد و مبارزه باز نایستاد و با تمام وجود در این راه مبارزه کرد.

عرفان خسرویان افزود: یکی از ویژگی های این شهید والامقام اخلاص و خستگی ناپذیر بودن است به طوری که برای نیل به هدف خود سراز پا نمی شناخت، حاج قاسم بیش از ۴۰ سال در میادین جنگ علیه اهریمن و شیاطین زمانه مبارزه کرد و در نهایت به مقام والای شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: امیدوارم بخش علمی و پژوهشی به جشنواره ذوالفقار اضافه شود تا ابعاد شخصیتی و حقیقت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از پیش شناخته شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه جامعه جهانی امروزه طرف استکبار ایستاده و با رسانه و هیاهو به صورت دسته جمعی تلاش می کند صدای حقیقت در دنیا شنیده نشود تصریح کرد: پس از شهادت حاج قاسم نیز سعی کردند موج احساسات منطقه را سانسور کنند به طوری که حتی پست های مربوط به ایشان را در فضای مجازی حذف می کردند، اکنون نیز می بینیم که اتفاقات روز غزه و این منطقه را سانسور می کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره ملی ذوالفقار این است که وجدان های آگاه و بیدار کنار هم جمع شوند و میراث معنوی جریان مقاومت را با تفکر و اندیشه حاج قاسم صیانت کنند.

جشنواره ملی ذوالفقار در کرمان به کار خود پایان داد

خسرویان افزود: فرصت ها می گذرند و این موضوع در طول زندگی مهم است که در کدام سوی تاریخ می ایستید، حاج قاسم سمت مظلوم و حق ایستاد اما دنیا و نظام غربی و بین المللی تمام قد ظلم و قتل عام مردم مظلوم و مسلمان غزه را سانسور می کند تا ماشین جنگی اسرائیل همچنان قتل و عام کند.

وی اضافه کرد: این روزها را نخبگان به خاطر بسپارند و در مورد آن بحث کنند که نظام جهانی چرا به این سمت و سو کشیده شده و به کشتار غزه رضایت دارد، کشتاری که مقدمات آن با خون سیدالشهدای جبهه مقاومت فراهم شده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: ظلم باقی نخواهد ماند و کسی که باد بکارد، طوفان درو می‌کند و این روز از خاطرات آزادی خواهان پاک نخواهد شد، باید با حساسیت این موضوع را دنبال کرد و موضع گیری در خصوص تحولات منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر امروز در این حوزه موضع گیری نکنیم، ماشین جنگی اسرائیل که امروز در غزه قتل و کشتار می‌کند، روزی به سایر نقاط دنیا خواهد رسید.

حاج قاسم مظهر اقتدار و امنیت کشور

معاون فنی و دانشجویی فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه حاج قاسم مظهر اقتدار امنیت کشور بود لذا شخصیت و مکتب این شهید باید تبیین شود گفت: استقبال در این جشنواره از سردار سلیمانی ستودنی است و ما به مکتب شهید سلیمانی افتخار می کنیم.

محمدرضا جلیلی افزود: اکنون در سرزمین سرمایه های مادی و معنوی قرار داریم و خداوند عنایات ویژه ای به استان کرمان به عنوان بهشت معادن ایران داشته است ضمن آنکه کرمان شخصیت هایی همچون شهید سلیمانی دارد، سرمایه های معنوی دیار کریمان مکتب ساز و تمدن آفرین هستند.

معاون فنی و دانشجویی فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ولایت پذیری و ولایت مداری شهید سلیمانی عنوان کرد: این شهید تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود و بالاترین مقام را گوش کردن به فرمان ولایت فقیه می دانست، تمسک به ولایت و نقش محوری لشکر ۴۱ ثارالله را بارها در عملیات های مختلف دیده ایم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی عمر خود را وقف مردم کرد، مردمداری و احترام به پدر و مادر و خانواده شهدا و اقوام از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی بود که در این جشنواره به آنها پرداخته شد.

جلیلی افزود: در ارتباط با صنایع استان کرمان، نخستین گام اساسی اینست که نیروهای مهارت کشور را برای توسعه علمی به کار گیریم.

حاج قاسم نفوذ منطقه ای ایران را گسترش داد

رییس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این آیین گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با مکتب سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و ما باید از مکتب این شهید درس بگیریم و بدانیم که این شهید باوجود اینکه می خواست دیده نشود، با چه اخلاص و مجاهدتی کار و تلاش می کرد.

حسین انجم شعاع افزود: تمامی مجاهدت های شهید سلیمانی برای رضای خداوند، اسلام و ولایت فقیه بود و برای سرفرازی ایران، جمهوری اسلامی و ایران مقتدر و با عزت فعالیت می کرد، این شهید سعی داشت ایران را به عنوان ابرقدرت، جایگاه واقعی خود را در جهان داشته باشد.

وی تصریح کرد: آنچه استکبار مطرح کرد نظم نوین جهانی بود که آمریکا می خواست خود در راس آن باشد و اسرائیل منطقه را به دست بگیرد اما ایران به فرماندهی حاج قاسم این نظم را برهم زد.

رییس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: آنان (اشاره به آمریکا و هم پیمانانش) می خواستند که اسرائیل حاکم بر جهان باشد اما حاج قاسم در سوریه، عراق و لبنان فعالیت داشت و کاری کرد که نفوذ منطقه ای و راهبردی ایران در همه منطقه گسترش یافت.

وی یادآور شد: کارهای حاج قاسم در منطقه، حماس را مسلح کرد و موجب شد آنان از سنگ به موشک رسیدند و اسرائیل که خود را ابرقدرت می داند ۴۰ روز است که نمی تواند یک باریکه غزه را تصرف کند، حاج قاسم بود که سوریه، عراق، لبنان و یمن را نجات داد و امیدوارم اسرائیل نیز در این نبرد شکست بخورد و مطمئنا اراده ایران برای شکست اسرائیل و جایگاه واقعی آن رقم خواهد خورد.

این جشنواره با معرفی نفرات برتر در بخش های مختلف به کار خود خاتمه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha