امام جمعه کرمان: وحدت و مقاومت رمز پیروزی امت‌های اسلامی است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه آمریکا هرچه در صحنه غزه بیشتر قتل عام کند، وحدت اسلامی را بیشتر تقویت می‌کند گفت: امروز رمز پیروزی ملت‌های اسلامی در سه کلمه وحدت، مقاومت و آگاهی خلاصه شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان افزود: کشورهای اسلامی باید زمانه و دشمن را خوب بشناسند و حرف های برادران مسلمان مانع وحدت را کنار بگذارند و امت اسلامی را ببینند.

وی اظهار داشت: امروز مسلمانان باید مقاومت کنند تا به پیروزی برسند و بستر را برای تحول عدالت محور جهانی فراهم کنند.

هرچه بمب بریزید غزه مقاوم تر می شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: در دنیا شاهد تغییر و تحولات زیادی هستیم و در جغرافیای کنونی دنیای مقاومت اسلامی و گفتمان آن که غزه مقاوم و مجاهد در راس آن قرار دارد، شاهد اتفاقاتی هستیم.

وی یادآور شد: در دنیای امروز جبهه مقاومت در کشورهای فلسطین، لبنان، یمن، عراق با پشتوانه جوانان سلحشور ایران اسلامی نقش بی نظیر و تراز اولی ایفا می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در صورت تسلیم شدن، همه هویت ملی و اسلامی را باید به حراج بگذاریم، انسان های ریشه دار و دارای پیشینه ذبح شوند و باید حقارت اسارت و غارت های در انظار عمومی را شاهد باشیم و دشمنان در صورت تسلیم، ثروت‌ها و حیثیت و انسانیت را غارت می کنند.

وی ادامه داد: اما در جهاد و مبارزه اسلامی هزینه و دستاوردهایی وجود دارد، گرچه آوارگی، هجرت و شهادت و تخریب منازل در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه آنها چندین هزار تن بمب انگلیسی و آمریکایی را بر سر مردم غزه ریختند، حدود ۱۰ هزار شهید و ۲۰ هزار مجروح را در نقطه کوچکی رقم زدند گفت: برخی هزینه ها سخت است اما نتیجه افتخارآمیز بزرگی از حریت و آزادگی دارد.

امام جمعه کرمان گفت: هرچه بمب بر سر غزه بریزید آنها مقاوم تر می شوند و با قدرت بیشتر می جنگند، اسرائیل نزدیک یک ماه یک متر نتوانست در خاک غزه پیش برود و هربار حمله کردند شکست خوردند و در آینده این شکست ها بزرگ تر خواهد بود.

ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی

وی اضافه کرد: امروز تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی در کشورهای اسلامی به خصوص ایران، است که در این زمینه جهاد در میدان مبارزه با غرب و تدبیر مناسب برای ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی بر همه شخصیت های حقیقی و حقوقی اولویت دار و لازم است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: یکی از الزامات سبک زندگی اسلامی توجه به ارکان خانواده، ایجاد محبت و پیوند دوستی در بین اعضای خانواده است و رواج سبک زندگی اسلامی موجب استحکام خانواده می شود.

وی ابراز داشت: جریان های فرهنگی و صاحبان قلم به شدت مردم را از سبک زندگی غربی برحذر بدارند و سبک زندگی دینی و اسلامی را ترویج کنند.

اخراج آمریکا از منطقه در دستور کار است

امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز مبارزه با استکبار جهانی گفت: سالروز تبعید بزرگترین و قویترین شخصیت جهان فقه پس از معصومان را در پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین روز ۱۳ آبان کانون توزیع فتنه و مرکز طراحی کودتا در کشور یعنی لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد که حادثه بزرگی است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دانش آموزان سلحشور زمانی پا در حرکت اعتقاد و دیانت خود می گذارند و به دشمن می فهماند ما چند دهه با شما در جنگ هستیم و وقت و علم خود را در این حوزه به کار می گیریم.

وی ادامه داد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را در پیش رو داریم و به میزبانی از دانش آموزان و دانشجویان باید در راهپیمایی این روز حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: امروز اخراج آمریکا از منطقه به برکت مبارزه و حرکت قدرتمند مردم کشور، در دستور کار است شما نه تنها آمریکا را از کشور خود، بلکه این رسالت را به برادران دینی خود در جهان اسلام منتقل کردید.

وی افزود: آمریکایی ها به فکر ترک منطقه هستند و این امر مبارک به دست مردم و کشورهای اسلامی و جهاد بزرگ و جبهه مقاومت به عنوان فرزند بزرگ و سلحشور جهان اسلام در دستور کار قرار گرفته و منطقه را برای آمریکا ناامن کرده که به زودی جشن خروج آنان را خواهیم دید.

وی همچنین با گرامیداشت سفر پرخیر و برکت رییس دستگاه قضایی و هیات بلند پایه به کرمان، از دست اندر کاران این سفر قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha