مسوولان شجاعانه از دستاوردهای نظام دفاع کنند

اصفهان_ایرنا_مشاور مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور گفت: مسوولان باید هنر تبیین درست و قدرت بیان کاستی‌های متاثر از محدودیت‌ها را داشته و نیز شجاعانه از دستاوردهای خوب دفاع کنند.

به گزارش ایرنا، سید محمد مهدی طباطبایی شامگاه دوشنبه در همایش منطقه ای عوامل اجرایی انتخابات استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان با موضوع شناسایی عوامل موثر بر افزایش مشارکت در انتخابات استان ها گفت: معتقدیم ایجاد رضایتمندی و ایفای درست مسئولیت محوله مدیران می‌تواند نقش مهمی در افزایش میزان مشارکت در انتخابات داشته باشد زیرا برآورده کردن انتظارت قانونی منطقی‌ترین خواسته مردم است.
وی با اشاره به جلب مشارکت انتخاباتی افزود: مسئولان باید با همدلی و ارتباط چهره‌ به چهره، کوتاه‌ترین مسیر را برای کاهش نارضایتی مردم از وضع موجود، انتخاب و با مردم همراهی کنند.
مشاور مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در تشریح عوامل موثر بر افزایش مشارکت مردمی در انتخابات گفت: مسئولان با مردم صادقانه برخورد کنند و در مقابل کارکردهای نادرست موضع‌گیری نداشته و به جایگاه مهم مردم در انتخاب صحیح وتغییر مدیریت‌های غلط بپردازند.
طباطبایی افزود: ما نمی‌توانیم هیچ گونه دفاعی در مقابل عملکرد نادرست برخی مسئولان داشته باشیم اما می‌توانیم مردم را به نقش خود در مشارکت و ظرفیت مبتنی بر انتخابات آگاه کنیم.
وی بیان داشت: مسئولان باید هنر تبیین درست و قدرت بیان و ابراز کاستی‌های متاثر از محدودیت‌ها را داشته و نیز شجاعانه از دستاوردهاب خوب دفاع کند.
مشاور مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور اضافه کرد: باید با ایجاد انگیزه مردم را با خود همراه کرد و اجازه نداد مردم به واسطه نارضایتی موجود از اصل حاکمیت اعتراض نکنند و این کم کاری را پای حساب همه مسئولان بگذارند.
وی در بخشی از صحبت‌های خود به تشریح میزان مشارکت انتخابات ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در برخی استان ها رفتار مشارکتی در انتخابات تاثیر دارد و در برخی استان ها انتخابات تابع موج ملی است و لذا باید به این تفاوت میزان مشارکت و عوامل متاثر از آن توجه کرد.

جایگاه نسل سوم(z) در حکمرانی باید تبیین شود

در ادامه این نشست؛مهدی کبیری یگانه با موضوع جنگ شناختی و عملیات روانی در انتخابات پیش رو با اشاره به اینکه ما در انتخابات آینده یک پتانسیل از نسل دهه ۷۰ و ۸۰ داریم،اظهار کرد: متاسفانه جایگاه و نقش نسل سوم(زِدz)را در حکمرانی آینده کشور نمی‌دانیم لذا فاصله این نسل با نسل قبل‌تر خود روز به روز بیشتر می‌شود.
وی افزود: زیست بوم نسل سوم (زِد) با دو دوره قبلی بسیار متفاوت است و نمی‌توان به عنوان بخشی از جمعیت کشور این قشر آینده ساز را نادیده گرفت.
کارشناس سیاسی و روابط بین الملل تصریح کرد:شبکه ارتباطی بین نسل سوم با همسالان بسیار زیاد است و برای نفوذ و اثرگذاری بین این نسل باید به چهارچوب‌های این نسل احترام گذاشت.
وی بیان داشت:یکی از اشکالات نسل اول ودوم انقلاب این است که برای این نسل سوم هیچ نظام ارزشی تعریف نکرده‌اند لذا آنها مسائل را با منطق خود سنجش می‌کنند.

کبیری یگانه گفت: ما در انتخابات گذشته دهه ۷۰ با اقشار و اصناف و دهه ۸۰ با قشر طبقاتی مواجه بودیم اما در دهه ۹۰ با قشر بلوک‌بندی شده‌ای مواجه هستیم که با نسل قبل خود دچار چالش و شکاف بین نسلی هستند.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نسل سوم ما از ابتدای روز از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال تبادل اطلاعاتی و زیست بوم عملیات روانی هستند و این وظیفه مسئولان است که واقعیت‌ها را برای این نسل تشریح کنند.
این کارشناس سیاسی و روابط بین الملل بیان داشت:نارضایتی اقتصادی،نبودن امید به آینده،فضای فساد و اختلاس نیز به این امر دامن زده و نسل جدید را از واقعیت‌ها دور می‌سازد.
وی تاکید کرد:ما باید نگاه پدافندی خود را به حوزه آفندی تبدیل کنیم و با افزایش اطلاعات خود مخاطب عام را با تعامل بیشتر اغناء کنیم.کبیری یگانه خطاب به بخشداران و فرمانداران گفت:ارتباط رودرروی خود با مردم را بیشتر و اطلاعات رسانه‌ای خود را نسبت به مسائل داخلی و خارجی کشور بیشتر کنید.

به گزارش ایرنا،این همایش یک روزه ویژه فرمانداران و بخشداران یزد و چهارمحال و بختیاری به میزبانی اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha