عمل به مُر قانون ملاک فعالیت فرمانداران در انتخابات آتی است

اصفهان_ایرنا_ رییس کمیته فناوری اطلاعات هیات بازرسی انتخابات کشور گفت: عمل به"مُر قانون" ملاک فعالیت فرمانداران و بخشداران در انتخابات آتی است و باید این مهم را مدنظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا،علی محمدی نژاد شامگاه دوشنبه در همایش منطقه ای عوامل اجرایی انتخابات استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اصفهان اظهار کرد: اگر هر بخشدار یا فرمانداری به وظایف خود در انتخابات طبق قوانین عمل کند؛ هیچ مرجعی از آنها خرده نمی گیرد.

وی افزود: برخی وظایف انتخاباتی مختص فرماندار و بخشدار است و قابل واگذاری و تفویض اختیار نیست، لذا این نکته مهم یادآوری شد تا تخلفاتی از این دست رخ ندهد.

رییس کمیته فناوری اطلاعات هیات بازرسی انتخابات کشور تصریح کرد: به عنوان مثال ماده ۱۳ انتخاباتی می‌گوید که « بنا به درخواست وزیر کشور و استانداران دستگاه‌های عمومی دولتی باید امکانات عمومی و کارکنان را به عنوان ماموریت در اختیار استانداری، فرمانداری یا بخشداری قرار دهند و اگر مسئولی از این امر ممانعت کند، جرم محسوب می‌شود».

محمدی‌نژاد گفت: همچنین کارکنان دولت طبق ماده ۷۳ قانون انتخابات در ساعت اداری حق فعالیت انتخاباتی ندارند اما در خارج وقت اداری منعی ندارد و طبق ماده ۷۵ قانون انتخابات روسای سه قوه، استاندار، فرماندار و سفرا حتی در غیر ساعت اداری نمی‌توانند به نفع یا علیه نامزدی فعالیت انتخاباتی داشته باشند.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به روند ساختار هیات بازرسی انتخابات کشور اظهار کرد: بازرسان راهنما، مشاوران فرمانداران و بخشداران هستند و به منظور بهبود روش و پیشگیری از جرائم در جریان انتخابات حاضر می‌شوند.

رییس کمیته فناوری اطلاعات هیات بازرسی انتخابات کشور افزود: هدف ما پیشگیری از هر گونه خلل در روند انتخابات است و در این راستا هشت کمیته مرکزی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: صلاحیت عمومی تابعیت جمهوری اسلامی، الزام عملی به اسلام و احکام اسلامی و وابستگی نداشتن به گروه‌های غیر قانونی از مهمترین این موارد است.

محمدی نژاد ادامه داد: در انتخابات آتی برای هر شعبه سیار و واحد یک بازرس شعبه و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس و برای هر ۱۰۰ شعبه سیار و ثابت یک بازرس ویژه در نظر گرفته شده است که نسبت سر بازرس به شعبه قابل تغییر است.

وی یادآور شد:برای کلانشهرها بخصوص تهران در هر منطقه یک بازرس ویژه در نظر گرفته شده است.

رییس کمیته فناوری اطلاعات هیات بازرسی انتخابات کشور ادامه داد: چهار فرایند جدید در قانون جدید انتخابات اضافه شده است؛ که شفافیت مالی،تشکیل هیات اجرایی مرکزی و تشکیل هیات استانی و بررسی انتخابات شامل این فرایند می‌شود.

به گزارش ایرنا،اصفهان دوشنبه (۲۱ آبان) میزبان دوره آموزشی انتخابات بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد بود.

بخشداران مستقل سه استان کشور پیش از شروع این دوره یک روزه با حضور در گلستان شهدای اصفهان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

دبیر کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات کشور، دبیر ستاد انتخابات کشور، رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، مشاور مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور و رییس کمیته فناوری اطلاعات هیأت بازرسی انتخابات کشور سخنرانان و مدرسان این همایش بودند.

این همایش در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha